Re: taśmy 40 i 80 żyłowe

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 22 Jan 2007 - 19:57:21 MET

"Atlantis" ep3038$aef$1@nemesis.news.tpi.pl

> A dysk nie powinien być jako master? ;)

Jedno urządzenia ma być master, jedno slave.
Obojętne które jest master, oby nie dwa naraz.

> pomiędzy Master na końcu czy Slave na końcu.

> Tak czy inaczej ktoś radził, że tak powinno być... :)

Nawet ma to uzasadnienie bodajże w 38 drucie, ale ja różnicy nie widzę.
Możesz poczytać dokumentację dysków. Ja to znalazłem w pedefach Seagate.

> Dokładnie nie pamiętam, chyba jakieś pół roku już będzie. ;)

To mało.

> Niewiele, chociaż to zależy od czasu - od kilku do kilkunastu płyt
> miesięcznie. W zależności czy np. jakiś znajomy akurat nie wpadnie
> z prośbą, żeby przegrać mu jakieś zdjęcia. ;P

> Niezmiennie - Verbatim i Sony, dawniej były TDK ale z nich
> zrezygnowałem, chyba jeszcze przed zakupem Pioneera.

Za czasów CD -- Verbatim były jednymi z najgorszych płyt spośród markowych.
Za czasów dyskietek -- było inaczej, bo na Verbatimach można było smażyć
jajecznice. ;) Były pokryte teflonem. I właśnie wówczas Verbatim podbił
serca masy ludzi. Mnie wyśmiała dziewczyna w Makro, gdy brałem do ręki
CDR Verabtima. Porównałem to i owo (testy zniszczeniowe) i wyszło na to,
że Verbatim czy Platinium to jedna chwała. TDK, Sony, Emtec -- były płytami dobrymi.

Teraz ludzie chwalą Verbatimy. Ja nie mogę na te dobre opinie się zgodzić.

> Głównie Nero

Na to nikt już mnie nie namówi.

> Zazwyczaj 8x. :)

Dlaczego 8x, a nie 16x?

> Właściwie żadnej. Chociaż to jeszcze zależy od tego co rozumiesz przez "zmarnować".

> Wszystkie się pięknie weryfikują bez zacięć. Czasem tylko jeśli chodzi o naprawdę
> ważne dane, a wykres nie jest perfekcyjny wolę nagrać jeszcze raz i tą gorszą
> zostawić na wszelki wypadek, ale to nie jest chyba przykład zmarnowanej płyty.

Nie jest.

> Zresztą tak sobie właśnie próbuję przypomnieć... Pioneer sam z siebie takich gorszych
> płyt nie robi - nagrywa pięknie, chociaż czasem trafi się parszywa partia płyt i chociaż
> się stara cudów z nią nie zrobi, ale inne nagrywarki radzą sobie podobnie a naw gorzej - sprawdzone.

Jakie nagrywarki?

> Nie, zresztą w tyl celu trzeba przerobić na 11XL. :)

Co to 11XL?

> Tak, chociaż w poprzednich wersjach CD-DVD Speed były z tym problemy
> (wychodziły dziwne wyniki, inne niż na pozostałych napędach), chociaż
> DVDinfoPro czy jakoś tak ponoć sobie radziło.

Mam DVDInfoPro i moim zdaniem to dobry program.

> Odkąd jednak ostatnio sprawdzałem wyszły nowe wersje CD-DVD Speed, więc
> może coś się w tej kwestii zmieniło. ;) Ja testuje na Litku.

Aha...

> LiteOn SOHW-812S - piękny napęd z czasów, gdy DVD wchodził pod strzechy,
> ładnie pali do dzisiaj chociaż już nieco przestarzały - nie obsługuje DL
> chociażby, poza tym producent od dawna nie wydawał aktualizacji FW.
> Miałem też (i mam) do czynienia z NECiem ND-4571A. ;)

To historia.

> *OptiArc* 7173 jest IMHO przyzwoitym napędem, choć nie tak dobrym jak poprzednik.

Dlaczego?

> Jeśoli raportowanie błędów działa równie dobrze jak w 4571A to chyba nie ma na co
> narzekać (chociaż odniosłem wrażenie, że wspomniany napęd radził sobie dopiero od
> biosa 1-02 poprawnie, wcześniej też lubił wyrzucać bzdury...). LF jest w standardzie,

Wiem.

> choć nie testowałem. ;) Płyty też całkiem przyzwoicie nagrywa, nie pali w powszechnie
> stosowanym tego słowa znaczeniu, wykresy też poprawne.

> Oczywiście mowa o 4571A.

Mnie interesuje 7173.

> I tak na 16x ATA/33 nie zatkasz... ;)

Ja zatykam, ale z innego powodu -- CPU. DVDx12 to max.