Re: problem z instalacja windowsa na laptopie compaq

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 22 Jan 2007 - 10:58:55 MET

"Leechu" <Leechu_wytnijTO_@poczta.fm> wrote in message
news:ep0rnh$jrg$1@news.onet.pl...
> [...]
> Mam laptopa compaq jeden z nowszych modeli dysk SATA 120 GB itd. z
> zainstalowanym windowsem XP angielskim. Chciałem wrzucić Polskiego.
> Zabrałem się jak zwykle od skasowania dwóch partycji z pomocą
> Partition Magic i założenia dwóch nowych o innych odpowiadających mi
> rozmiarach.
> Jednak po zapuszczeniu polskiej instalki WIN XP okazuje się że windows
> nie widzi żadnych dysków twardych wyskakuje stosowny komunikat i
> instalacja zostaje przerwana.
> Przeformatowałem nową partycję FDISK -em lecz dalej Dalej występował

Fdisk do *formatowania*? Pierwsze słyszę.

> Czy laptopy compaq są w jakiś sposób zabezpieczone przed instalacją
> innego systemu operacyjnego (jak dla mnie dziwne, niewyobrażalne i
> niemożliwe)? czy może problem tkwi w braku sterowników do SATA w
> instalce windowsa (dziwne że zwykły FDISK sobie poradził z wykryciem i
> sformatowaniem dysku)
> Wiem że w compaq jest coś takiego jak system recovery ale wątpie abym
> mógł przywrócić system skoro już tak namieszałem z partycjami poza tym
> zależy mi na polskim a nie na angielskim windowsie jak również nie
> posiadam oryginalnej płyty recovery compaq .

_Gdybyś_ zamiast wynalazków użył po prostu instalatora Windows do
spartycjonowania dysku, to nie miałbyś teraz problemu, bo instalator
najpewniej by tego dysku nie zobaczył - czyli z partycjonowania nici,
ale i oryginalnego układu partycji też byś nie popsuł.

nLite.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/