Re: Dysk SATA na płytę bez SATA?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 00:08:59 MET

Solar <solar91@opBEZTEGO.pl> wrote:

> Tak właśnie kombinowałem i tak zrobiłem.
> Ale...
> Kupiłem Baracudę 7200.10 160 GB,

            I jak - jestes z zadowolony z glosnosi i temperatury, bo z szybkosci
zapewne tak?

> podłączyłem, zainstalowałem i gra.
> Sformatowałem i podzieliłem z Zarządzania Dyskami XP.
> Chciałbym teraz zrobić 2 partycje z 4 na starym ATA. Pod Zarządzaniem
> Dyskami jest wszystko OK - stany zdrowe, Checkdisk przy starcie systemu
> nic nie znalazł, a Partition Magic nie widzi w ogóle podziału na dysku
> ATA - wolumin jest BAD. Na nowym SATA jest wzystko OK.
> Na starym jest system i nie chcę go formatować...

            To raczej problem software, ale jesli moge tu cos sugerowac: wyrzuc
raczej w diably Partition Magica poki nie narobil Ci jeszcze szkod.
Kupiles nowy dysk, postawiles system zapewne na tym SATA2 (bo szybszy) to
masz aktualnie poro wolnego miejsca na tym nowym dysku - przerzuc wiec
wszystkie dane ze starego (kopiowanie miedzy dyskami idzie blyskawicznie)
usun partycje i zaloz je od nowa czyms standardowym. Masz niemal gwarancje
pewnosci danych (ATA66 i wyzsze licza CRC32 przy transmisji), dodatkowo
bedziesz mial od razu czysty system plikow bez fragmentacji i pozostalosci.
Z Partition Magiciem jest tak jak z backupami - ludzie ich nie robia do
czasu, az straca dane, tak samo uzywaja laczenia partycji w locie przez PM
do czasu az sie nie posypie. Ja mam zasade, ze na nowym dysku daje zalozyc
i sformatowac mala partycje systemowa (tak ~8 GB) instalatorowi, a reszte
dziele i formatuje pod systemowa konsola zarzadzania dyskami po wlaczeniu
LBA 48bit, ewentualnie uzywam gpatred jak ma byc wiecej kombinowania
(partycje ext3/raiser przed NTFS, albo chce zalozyc partycje NTFS na koncu
dysku z pozostawieniem wolnego bez przydzielenia partycji blizej poczatku
dysku).
            Dodatkowo PM to dosc drogi soft i AFAIK prawa do niego przejal
Symentec - jak ktos nie kupil z Komputer Swiatem Extra (chyba tam byl)
jego starszej wersji to we wlasnym interesie lepiej nie uzywac.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl