Re: ciekawostka

Autor: Paweł Andziak <ganda_at_ganda.pl>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 01:21:28 MET

Udalo mi sie stworzyc wersje 2 watkowa skryptu. Mozna ja pobrac tu:
http://www.ganda.pl/benchmark.gz

Skrypt wymaga php5-cli z obsluga pcntl (czyli nie dziala pod windowsem).
Nie bedzie takze dzialac jako skrypt php z serwera www. Polecam odpalac
na php5, bo na php4 liczy jakos wolniej.

Zaznaczam, ze to nie jest wielka aplikacja testujaca, tylko maly skrypt
powstaly w zasadzie z nudow. Nie biore zadnej odpowiedzialnosci za
ewentualne zniszczenia lub uszkodzenia spowodowane uzywaniem tego
skryptu, a moga one powstac, jezeli komputer uruchamiajacy skrypt ma
problem z chlodzeniem. Skrypt utworzy (w zaleznosci od podanych
parametrow) jeden lub dwa watki, wykorzystujace wszystkie dostepne
zasoby procesora, ktory przy 100% obciazeniu moze generowac duza ilosc
ciepla.

Powtorzylem test komputerow, do ktorych mam obecnie dostep, ta wersja
programu, ktora lezy na moim serwerze i otrzymalem nastepujace wyniki:

Athlon XP 2600+ 1,9 Ghz
1 watek: 323 sekundy
2 watki: 322 sekundy

2 x Xeon 2,8 Ghz
1 watek: 215 sekund
2 watki: 111 sekund

Core 2 Duo E6300 1,86 Ghz
1 watek: 169 sekund
2 watki: 86 sekund

Wnioski kazdy sobie sam wyciagnie. Widac bardzo wyraznie przewage wielu
procesorow/rdzeni, jezeli tylko aplikacja potrafi z nich skorzystac.
Widac tez, ze nie tylko czestotliwosc taktowania sie liczy. Zapraszam do
  dzielenia sie na grupie swoimi wynikami. Chetnie dowiem sie, jakie
wyniki osiagaja Pentium D oraz nowe Athlony (takze dwurdzeniowe).

Pozdrawiam

--
ganda