ciekawostka

Autor: Paweł Andziak <ganda_at_ganda.pl>
Data: Sat 20 Jan 2007 - 12:41:49 MET

Witam,

w ramach nudow napisalem sobie prosty benchmark procesora, ktory przy
okazji generuje sporo ciepla. Benchmark jest skryptem php5, ktory
odpalam jako skrypt CGI, a nie przez serwer www. Skrypt szuka liczb
doskonalych w zakresie 1 - 50000, wykonujac przy tym ogromna liczbe
operacji dzielenia (a w zasadzie znajdowania reszty z dzielenia). Skrypt
jest tak skonstruowany, ze mozna wymusic liczenie rownolegle na 2
rdzeniach/procesorach, ale nie dziala to jeszcze idealnie, wiec jak
poprawie, to podam wyniki. Odpalilem to pod Linuksem na 3 maszynach
(pewnie uda mi sie sprawdzic tez na kilku innych) i wyniki sa dosyc ciekawe.

Liczenie z uzyciem jednego rdzenia/procesora:

Athlon XP 2600+ 1,9 Ghz
328 sekund

Intel Xeon 2,8 Ghz
221 sekund

Intel Core 2 Duo E6300 1,86 Ghz
192 sekundy

Intel Core 2 Duo E6300 @ 2,13 Ghz
171 sekund

Zdziwilo mnie dosyc mocno, ze Core 2 Duo przy standardowym taktowaniu
skopal tylek serwerowemu Xeonowi... Narazie sie ucze do 2 egzaminow,
ktore mam w ten weekend, ale jezeli kogos to zainteresuje, to mam pare
maszyn, ktore mozna przebadac. Jak dopracuje rownolegle liczenie, to
podam tez wyniki dla wielu procesorow/rdzeni i zobacze co wyjdzie na tym
Xeonie (2 procki po 2,8 Ghz) z wlaczonym i wylaczonym HT.

--
ganda