Re: jaką konfigurację RAID polecacie

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Fri 19 Jan 2007 - 17:52:06 MET

o...@o2.pl napisał(a):

> Dokladnie o to.

Ale dokładnie o co...? :)))) Poproszę o dpowiedź całym zdaniem, bo
znów jest niejasno :))

> Jesli padnie jeden dysk, to masz uszkodzone fizycznie 1
> urzadzenia - natomiast w przypadku macierzy (RAID 0) masz uszkodzaona
> cala strukture logiczna (czt. mozesz sie cmoknac) ;)

I oznacza to brak możliwości odzysku danych z macierzy RAID 0? (Bo
czasem z padniętego dysku można coś tam odzyskać, a z RAID 0
rozumiem, że nic?)

I jeszcze kwestia: To że jeden dysk w RAID 0 bedzie miał fizyczne
uszkodzenie, nie oznacza chyba, że ten drugi także. Po sformatowaniu
ten drugi powinien być jak nowy, zgadza się?

> ten model, ktory posiadasz ma za male
> MTBF - istnieje wieksze prawdopodobienstwo awarii jednego z dyskow niz
> proponowane przeze mnie WD Caviar RE.

No zaraz, zaraz :) Przecież ten mój dysk też jest RE, też jest
dedykowany do RAIDa. Co prawda w specyfikacji nie piszą nic o MTBF,
ale kiedy ten dysk był jeszcze w ofercie WD, czytałem o nim sporo i z
tego co pamiętam MTBF było wyższe od przeciętnej.

Problem jest tylko z dostępnością mojego modelu - wyszedł z obiegu
:(. Czy inny model o tej samej pojemności dałby radę w parze do RAID
0?

Pozdrawiam, Micz