Re: jaką konfigurację RAID polecacie

Autor: <omson_at_o2.pl>
Data: Fri 19 Jan 2007 - 18:30:56 MET

micz napisał(a):

> Ale dokładnie o co...? :)))) Poproszę o dpowiedź całym zdaniem, bo
> znów jest niejasno :))

Chodzi o prawdopodobienstwo uszkodzen - rosnie ono 2-krotnie w
przypadku RAID 0 - z prostej przyczyny, ze wykorzystane sa 2 dyski
pracujace w jako logiczna calosc (powiedzmy z dwoch 160BG dyskow
tworzysz jeden 320GB)

> I oznacza to brak możliwości odzysku danych z macierzy RAID 0? (Bo
> czasem z padniętego dysku można coś tam odzyskać, a z RAID 0
> rozumiem, że nic?)
Pewnie jest to mozliwe ale na tyle kosztowne, ze mozesz uznac za nie
dotyczace Ciebie (nie znam sie za dobrze ale zaloze sie, ze aparatura
odzyskujaca jak i sama praca informatykow jest baaardzo kosztowna)
Zreszta niech sie wypowiedza bardziej obeznani grupowicze :)

> I jeszcze kwestia: To że jeden dysk w RAID 0 bedzie miał fizyczne
> uszkodzenie, nie oznacza chyba, że ten drugi także. Po sformatowaniu
> ten drugi powinien być jak nowy, zgadza się?
Tak - dokladnie - ale dane z macierzy przepadna poniewarz zapisywane sa
z przeplotem na obydwu - nie wystarczy sprawnosc jednego z nich. Do
odtwarzania danych w takich sytuacjach stosuje sie inne konfiguracje
RAID.

> No zaraz, zaraz :) Przecież ten mój dysk też jest RE, też jest
> dedykowany do RAIDa. Co prawda w specyfikacji nie piszą nic o MTBF,
> ale kiedy ten dysk był jeszcze w ofercie WD, czytałem o nim sporo i z
> tego co pamiętam MTBF było wyższe od przeciętnej.
>
> Problem jest tylko z dostępnością mojego modelu - wyszedł z obiegu
> :(. Czy inny model o tej samej pojemności dałby radę w parze do RAID

Wiec tym bardziej obecnego uzyj jako stuff a dokup 2 nowe WD Caviar RE.
:)
Poza tym do obrobki video popularnie stosuje sie RAID 0. Recznie
backup'ujesz dane.

Pzdr, OMSON