Re: Na co zwracac uwage przy kupnie monitora LCD?

Autor: Ajoka <ajoka.adam_at_wp.pl.TNIJ>
Data: Fri 19 Jan 2007 - 15:16:51 MET

> Witam, planuje sobie kupić monitor LCD, na co najbardziej zwracac uwage
> przy kupnie? Chce kupić 19cali, myślałem też nad takim z tunerem tv,
> opłaca się brać taki z tunerem czy może lepiej i taniej wyjdzie dokupic
> jakis tuner do komputera oddzielnie? Ktory sie lepiej sprawuje, jak to
> działa z tunerem ktory jest w komputerze, bo brat ma wbudowany do monitora
> to swietna sprawa bo można oglądac TV i grac na komputerze równoczesnie na
> jednym monitorze :o Wazną sprawą co tutaj koszty, bo niestety nie mam za
> duzo pieniążków i raczej coś taniego chce kupić.

Wybór dobrego LCD, jest na tyle trudną sprawą że bym
odrzucił temat wbudowanego tunera.
Jak kiedyś zapragniesz mieć TV kupisz sobie używanego
Winfasta XP Experta za 50 - 100 zł i będziesz miał wystarczająco
dobrą jakość + prawie magnetowid.

A jak wyżej ktoś napisał elektronika jest strasznie ważna.
Np. wszystkie nowe Eizo są robione na matrycy Samsunga PVA.
i są to najlepsze monitory na rynku (lepsze od samsunga).

A wracając do tematu. Wszysto kwestia ceny.
Ale jak taniej to tylko matryce MVA Premium, jak masz więcej kasy
to PVA a jak chcesz mieć super obraz i kąty to S-PVA.
A jak chcesz mieć najmniej przekłamane kolory, nie bacząc na nieco
gorszy czasy odpowiedzi - to tylko S-ISP - ciężko kupić tani.
(ostatni tani to NEC 1970NX).
Na TN w ogóle bym nie patrzył, może tylko w tedy gdybym chciał
mieć bezkompromisowy rozmiar, czyli co najmniej 22". Wtedy
iiyama 22" mogła by od biedy być, albo Samsung 26"