Re: Sprzętowy szyfrator dysku

Autor: latet <spam_at_xxx.pl>
Data: Thu 18 Jan 2007 - 20:32:44 MET

> 1) Grzeje się bardziej.

Troche bardziej, co zwykle nie ma wiekszego znaczenia.
Np. jeden z moich Samsungow mial normalnie srednio
34 C, a teraz w kieszeni ma 36 C. No i czym mam sie przejmowac?
Oczywiscie mam zdjęta "podłogę" i "daszek" w kieszeni.

> 2) Wprowadza dodatkowe źródło zakłóceń transmisji na i tak
> już wrażliwej magistrali IDE.

Potencjalnie, teoretycznie. Ale jakos nigdy nie zauwazylem
nic takiego. Robilem nie raz wykresy typu HDTach dysku
podlaczonego bezprosrenio i w kieszeni. Bez roznic.

> 3) Może po wyrobieniu styków szerokiego, równoległego złącza
> przerywać.

Kilkanascie lat, wiele wiele kieszeni i jakoś żadnej nie udalo
mi sie w ten sposob wyrobić. Ale oczywiscie nie są na co dzien
wyjmowane lub wkładane.

> 4) Dysk 3.5" może ulec uszkodzeniu mechanicznemu przy noszeniu
> (w zasadzie jedynie dyski 2.5" są do tego w pewnym zakresie
> przystosowane).

Ten sam dysk w kieszeni USB czy innej zewn. tez moze ulec
uszkodzeniu. Ale jak sie wie jak wozic dyski, jak zabezpieczyc,
to spokojnie.

W kieszeniach USB na 3.5" poza marną prędkością strasznie
przeszkadza mi potrzeba osobnego zasilania.
No i mniejsza kompatybilnosc.

Nawet w firmie, gdzie mamy LAN, czesto korzystam z przenoszenia
danych poprzez dyski w kieszeniach. Kazdy komp ma identyczną
kieszeń, ale na co dzien są w nich tylko puste szufladki. Jednak
w kazdej chwili mozna dysk podlaczyc, chocby po to, aby zrobic
obrazy partycji przy pomocy BootIT. Owszem, BootIT obsluguje
USB, ale z doswiadczenia wiem, ze bardzo niestabilnie (i oczywiscie
powolnie)
(czesc kompow jest starsza i ma tylko USB 1.0).

Mów co chcesz, ale ja bardzo ubolewam, że nie mogę znaleźć
porządnych wewnętrznych kieszeni na dyski SATA.

latet