Re: Pytanie o Core2 Duo

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 18 Jan 2007 - 11:40:16 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message
news:eonh5b$ept$1@polsl.pl...

> Piszesz o 80386SX?
>
> Mimo wszystko będę protestował nieco. Te procesory dawały
> użytkownikowi wszystkie zalety przetwarzania 32-bitowego,
> tylko ze zmniejszoną wydajnością. Jaka dla Ciebie bowiem
> jest różnica między 80386 8 MHz a 80386SX 16 MHz? Oba będą
> identyczne funkcjonalnie i pi razy oko identyczne wydajnoś-
> ciowo, choć ten drugi ma "ściętą" o połowę magistralę danych.
>
> 80386SX było dobrym projektem w swoim czasie, gdy większość
> oprogramowania była 16-bitowa. W trybie rzeczywistym ten
> układ i tak był szybszy od 80286. A o różnicy w cenie w
> [...]

A wiesz, ja cały ten wątek o "pseudo" 64-bitowcach traktuję nieco
żartobliwie, bo oczywiście na dzień dzisiejszy użytkownikom jest raczej
obojętne, czy tam jest szyna adresowa 40 bitów czy też 64 :-). Chodziło
mi tylko o uwypuklenie jednego faktu - że _w rzeczywistości_ nie są to
jeszcze procesory, na które czekamy, i że te pseudo 64-bity nie dają
jeszcze spodziewanego przez wszystkich wzrostu wydajności. Widać to
dobrze w testach. A zainspirowało mnie czyjeś stwierdzenie, że on
właśnie dlatego kupi procesor, bo "ma 64 bity" ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/