Re: Pytanie o Core2 Duo

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 18 Jan 2007 - 11:04:15 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message
news:eon8rl$bdg$1@polsl.pl...

> 1) Zewnętrzną chyba? Bo adresacja wewnątrz jest pełna, tylko
> adresy fizyczne są ucinane (i tylko w obecnych wersjach
> procesorów, w przyszłości to się pewnie zmieni).
>
> 2) IMHO to nie decyduje o niczym. Liczy się pojemność rejestrów,
> szerokość magistrali danych oraz szerokość jednostek ALU, a
> te - w przeciwieństwie do np. Pentium 4, które mogło wykonywać
> (niektóre modele) kod 64-bitowy, ale 64-bitowe *nie było* -
> są w pełni 64-bitowe. Ograniczenie adresowalnego obszaru
> nic tu nie zmienia, to tylko ograniczenie marketingowe, a nie
> ograniczenie architektury.

> [...]

Oczywiście że nie, ale brak ograniczeń w architekturze procesorów
nazywanych "procesorami 64-bitowymi" jest niezbędny do tego, żeby na to
miano zasłużyły. I nie dotyczy to tylko adresacji (którą podałem jako
przykład, chyba to zauważyłeś), także pozostałych aspektów budowy
wewnętrznej. Nie ekscytujmy się tak dzisiejszą techniką i tym, że
wreszcie mamy w zasięgu ręki sprzęt, którego możliwości nie możemy w
praktyce wykorzystać. To samo było kiedy na rynku pojawiły się procesory
i386 z rozszerzeniami pozwalającymi na uruchamianie 32-bitowych poleceń,
które zaraz zaczęto nazywać "32-bitowymi" choć wcale na to miano nie
zasłużyły - bo miały owszem 32-bitową adresację, ale dane przewalały w
16-bitowych kawałkach...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/