Re: Pytanie o Core2 Duo

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 18 Jan 2007 - 10:55:00 MET

"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message
news:eomelh$38m$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Wewnetrzne szyny danych sa wiecej niz 64-bitowe. W glupim armie za
> 30zl wewnetrzne szyny sa 256bitowe, a w niektorych nawet wiecej. Dalej
> nic to nie ma do bitowosci procesora. Istotne sa rejestry a nie szyny.
> Ilosc dostepnych rejestrow 64bitowych, i mozliwosci wykonywania
> sprzetowo operacji na tych rejestrach bez kombinowania. Chocby taki
> szczegol jak pomnozenie liczby 64bit prze druga taka - wynik wcale nie
> musi sie zmiescic w 64bitach. Pozatym nie wszystkie rejestry musza byc
> Xbitowe - niektorym (konfiguracyjnym np) wystarczy taka dlugosc jaka
> [...]

Nie zmieniaj tematu. Ja mówię o *ograniczeniach* procesora, a nie o tym
co on potrafi ponadto. Jeżeli procesor nie potrafi wykonywać instrukcji
64-bitowych w jednym kroku, a nie potrafi bo wynika to z ograniczeń jego
wewnętrznej budowy (nie z charakteru samych instrukcji), to nie jest
procesorem 64-bitowym... I pewnie to właśnie jest powodem braku
spodziewanego wzrostu wydajności takich pseudoprocesorów przy obsłudze
systemu 64-bitowego.

Coś Ci zacytuję:

"There are a lots of units in a Processor, like ALU, FPU, AGU, etc. etc.
Register are just for holding Data. To run 64 bit instructions on a 32
bit processor, processors should be modified in some way, thats what
intel has done. It gives very little or no performance inprovement.

Consider a 16 bit processor:
SUPPOSE, it takes 1 Clock cycle to execute a 16 bit instruction, it will
take 2 or even more to execure 32 bit instructions, and 4 or more for a
64 bit instruction.

Now consider same technology used to make a 32 bit processor:
Now the ALU, FPU, AGU, Registers are 2 times wider, so it takes 1 Clock
cycle to execute a 32 bit instruction, it will take 2 or even more to
execure 64 bit instructions, and 4 or more for a 128 bit instruction.

Now consider same technology used to make a 64 bit processor:
Now te ALU, FPU, AGU, Registers are 4 times wider than 16 bit, so it
takes 1 Clock cycle to execute a 64 bit instruction, it will take 2 or
even more to execute 128 bit instruction.

Note: Considering above senerio :
A 64 bit processor will take 1 cycle to execure a 1 bit OR 2 bit OR 4
bit OR 8 bit OR 16 bit OR 32bit OR a 64 bit instruction.
(Coz there is nothing less than 1 clock cycle)

A 32 bit processor will take 1 cycle to execure a 1 bit OR 2 bit OR 4
bit OR 8 bit OR 16 bit OR 32bit instruction. AND 2 OR MORE CYCLES FOR A
64 BIT INSTRUCTION ! THIS IS WHAT HAPPENS IN CURRENT "INTEL 64"
PROCESSORS !"

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/