Re: jakąkonfigurację RAID polecacie

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Thu 18 Jan 2007 - 10:51:55 MET

epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < micz
>Nie znam się na RAIDzie, a chcę usprawnić działanie kompa.

No to skąd wiesz, że RAID Ci pomoże?

>i problem mam taki... że nie wiem co z tym zrobić.
>Zależy mi na szybkości kompa, bo z powodu powolnej pracy dysku
>trochę jakby nie czuję mocy procesora :)
>Ale i na bezpieczeństwie danych - pracuję z materiałami video,
>których backupowanie na DVD jest nie zawsze możliwe z powodu
>objętości.

RAID to nie backup.

>I w związku z tym wszystkim mam pytania:
>1. Czy dokupienie drugiego identycznego SATA i spięcie obu w RAID,
>poprawi ogólną wydajność kompa?

Tak/nie.

>2. Czy możecie polecić jakąś inną konfigurację (zanim kupię tego
>drugiego SATA :)) - czytałem tu gdzieś o spięciu 5 dysków z
>których jeden jest "HotSwapem" dla pozostałej czwórki?

A może byś tak pogooglał i poczytał o RAID w ogóle, co?

>3. Finalnie, ale uczciwie :) - odeślijciemnie gdzieś, gdzie RAID
>wytłumaczony jest jak krowie na granicy (przynajmniej podstawy).
>Szukałem w Googlu,

Coś słabo szukałeś.

>ale znalazłem tylko FAQ po angielsku opisujące
>typy RAIDu

Noć wikipedia chociażby (byle angielska).

--
  Kruk@ -\                   | 6.66 x 10^2   Scientific notation of The Be-
          }-> epsilon.eu.org | ast.