Re: kilka pytań USB i BT

Autor: Tomek <trocadero_at_tnij.to.smialo.interia.pl>
Data: Tue 16 Jan 2007 - 07:30:40 MET

> Domniewam że gniazdo może niepodłączone do mobo albo zamieonione D+ z D- w
> tym drugim...
Hmmm, nie do końca wiem o co chodzi :-)
Powiem tak - płytę główną mam z obsługą USB 1.0 ale dokupiłem kartę USB z 4
wyjściami z obsługa przez PCI.
Z jednego z tych wyjść idzie przewó USB do czytnika kart pamięci gdzie m.in.
są 2 wyjścia USB. Ale problem o którym piszę zauważyłem również w pracy - w
miarę nowe dell-e z wbudowanymi fabrycznie gniazdami USB 2.0
Czy to o czym piszesz można jakoś sprawdzić?

> Kompatybilny z USB2.0 ale to nie musi znaczyć ze usb2.0 bo na porcie usb2
> moze działać usb1.1/1.0 :)
No to się trochę zgodzę, trochę nie
Wg mnie hasło "High Speed, compilant USB 2.0." to 2 informacje: jedna że
jest obsługa przez USB 2.0, ale "high speed" to pewna zgodność ze
standartami USB. Znalazłem coś takiego:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Usb#Typy_i_pr.C4.99dko.C5.9Bci

A ja przy zapisie typu 90 plików po około 2MB mam zapis rzędu 400 kbs. Na
moje to nie jest to high speed, tylko co najwyżej full speed. Co prawda przy
zapisie jednego dużego pliku jest lepiej...

> Moze nie masz USB2.0?? Przy usb2.0 zapis na poziomie 5-7Mb/s i tyle samo
> odczyt (albo i więcej :)) )
> Zaś usb1.1 ma: ~600kb zapis, 1.2-1.5Mb/s odczyt
Patrz wyżej :-) Zresztą testowałem na kliku kompach. Wszędzie tak samo

> W tym masz odpowiedź od TK prawdopodobnie telefon/słuchawka nie ma tak
> mocnego nadajnika :/
No o tym nie pomyślałem :-)
Ale z drugiej strony coś jest nie do końca tak, bo trzymając telefon 10 cm
od dongla BT siłę sygnału mam tak na 2/3...

Pozdrawiam

Tomek