Re: kilka pytań USB i BT

Autor: Saper/nolin11 <nolin11_USUNT_TO_at_interia.pl>
Data: Mon 15 Jan 2007 - 21:48:21 MET

Tomasz wrote:
> Witam,
>
> W związku z używaniem USB nazbierało się kilka wątpliwości.
> Będę wdzieczny za ich wyjaśnienie:
>
> 1. USB a pendrive (ale nie tylko) - po włozeniu do jakiegoś kompa
> instaluje się działa - OK. Ale jeśli w kompie są 2 gniazda USB koło
> siebie to po włożeniu pamięci w sąsiednie gniazdo nic się nie dzieje. Z
> czego to wynika, czy można to zmienić?

Domniewam że gniazdo może niepodłączone do mobo albo zamieonione D+ z D- w
tym drugim...

> 2. Standardy USB. Kupiłem ostatnio pendriva znanej firmy. Na opakowaniu
> stało High Speed, compilant USB 2.0.

Kompatybilny z USB2.0 ale to nie musi znaczyć ze usb2.0 bo na porcie usb2
moze działać usb1.1/1.0 :)

> Czy wynika z tego cos konkretnego?
> Bo okazało się, że o ile odczyt jest w miarę OK to zapis wielu plików
> jest 10 razy wolniejszy niż na pendriva tej samej firmy, którego kupiełm

Moze nie masz USB2.0?? Przy usb2.0 zapis na poziomie 5-7Mb/s i tyle samo
odczyt (albo i więcej :)) )
Zaś usb1.1 ma: ~600kb zapis, 1.2-1.5Mb/s odczyt

> [...]
> trwale uszkodzone (wymagało tego wyjęcie), a ja nie jestem pewien czego
> mogę żądać i oczekiwac w związku z informacją na pudełku. Dokładnej
> specyfikacji nie znalazłem ani na pudełku, nie ma też jej w sieci.
> 3. Kupiełm ostatnio również adapter USB do obsługi BT. Zasięg miał być
> 10 m. Okazało się, że po wyjściu z pokoju (max 4 m) urządzenie od razu
> traci zasięg (testowane na telefonie i osobno na zestawie słuchawkowym).
> Wymieniłem w sklepie na inny, który ma mieć zasięg 100 m. Wynik testu: to
> samo. Czy te zasięgi BT to tylko "na terenie otwartym"? Czy może

W tym masz odpowiedź od TK prawdopodobnie telefon/słuchawka nie ma tak
mocnego nadajnika :/

--
Saper/nolin11
majl:nolin11_USUN_TO_@interia.pl