Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 16 Jan 2007 - 02:48:12 MET

"Michal Bien" Xns98BA14A092796mbien@127.0.0.1

> Nie musi, zwlaszcza przy pierwszej, drugiej naprawie gdy to nie sa
> jeszcze niedogodnosci nie sa "nadmierne" - znowu pojecie niedookreslone.
> Owszem - konument moze okreslic rodzaj przywrocenia zgodnosci z umowa,
> ale sprzedawca nie jest tym zwiazany jak niegdys pzy rekojmi. JEsli
> przywroci stan zgodny z umowa przez naprawe, mimo ze konsument domagal
> sie wymiany a niedogodnosc nie byla dla konsumenta nadmierna (czyt. nie
> psuje sie po raz n.-ty) to uznaje sie ze sprzedawca wypelnil swoje
> zobowiazanie.

Musi. Wynika to z Ustawy. Oczywiście nie w kraju, gdzie klient jest
głupi, a Sprzedawca ma zawsze rację, ale zgodnie z Ustawą -- musi. :)
W Polsce nie każdy ma szacunek do prawa. :)

Ustawa nie mówi nic na temat n-tej ;) naprawy.

Konsument ma prawo do naprawy albo wymiany. Gorzej ze zwrotem pieniędzy.

Odsyłam do prawników -- najlepiej do Rzecznika. :)

Aby było jasne -- rozmawiałem na ten temat z Rzecznikiem.
Na ten dokładnie: Czy Konsument musi najpierw przejść
drogę nieudanych napraw, aby zażądać wymiany?

Ja wkrótce przekonam się, na ile prawo w IV RP jest prawem, a na ile przykrywką prawa.
W poprzedniej RP było zdecydowanie Prawem. :) Zobaczę, jak jest teraz. :)

-=-

Zainteresowanym proponuję zadawanie pytań Rzecznikowi.
Płacą za to podatkami, tak więc zadanie pytania dodatkowo nie kosztuje. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'