Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 17 Jan 2007 - 04:04:11 MET

Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

> Musi. Wynika to z Ustawy. Oczywiście nie w kraju, gdzie klient jest
> głupi, a Sprzedawca ma zawsze rację, ale zgodnie z Ustawą -- musi. :)
> W Polsce nie każdy ma szacunek do prawa. :)
> Ustawa nie mówi nic na temat n-tej ;) naprawy.
> Konsument ma prawo do naprawy albo wymiany. Gorzej ze zwrotem pieniędzy.

            Juz Ci to wczesniej wylozylem, nie mam zamiaru sie powtarzac,
jak chcesz obstawac przy swoim - idz do sadu. Jesli przywrocono zgodnosc
przez naprawe to stracisz tylko czas i pieniadze, ale to Twoja sprawa czy
chcesz sie pieniaczyc. Dla Twojej informacji - w marcu ubieglego roku
zminiono zasady dotyczace kosztow sadowych - powiatowy/miejski rzecznik
konsumentow nie jest juz zwolniony z kosztow w sprawach INDYWIDUALNYCH.

> Odsyłam do prawników -- najlepiej do Rzecznika. :)

            Wyobraz sobie ze jestem prawnikiem, moja matka rowniez jest radca
prawnym i przez kilka lat pelnila funkcje PRK wiec mam to przerobione.
Ale oczywiscie Ty wiesz lepiej. Niech tak bedzie...

> Aby było jasne -- rozmawiałem na ten temat z Rzecznikiem.
> Na ten dokładnie: Czy Konsument musi najpierw przejść
> drogę nieudanych napraw, aby zażądać wymiany?

            Zadac moze. I tyle. Jak sprzedawca sie zgodzi to OK, ale teraz
pileczka jest po jego stronie - jesli nie bedzie chcial i przywroci
zgodnosc przez naprawe to nie masz skutecznych srodkow do zmuszenia
go do czegos innego, no chyba ze to jest ktoras naprawa i mozna uznac
naprawe za "nadmiernie" uciazliwa. Takie sa skutki pisania/tlumaczenia
ustaw pod publiczke by ladnie brzmialy, ale za to jurydycznych bubli.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl