kilka pytań USB i BT

Autor: Tomasz <tigger.tnij.to_at_poczta.fm>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 16:11:03 MET

Witam,

W związku z używaniem USB nazbierało się kilka wątpliwości.
Będę wdzieczny za ich wyjaśnienie:

1. USB a pendrive (ale nie tylko) - po włozeniu do jakiegoś kompa instaluje
się działa - OK. Ale jeśli w kompie są 2 gniazda USB koło siebie to po
włożeniu pamięci w sąsiednie gniazdo nic się nie dzieje. Z czego to wynika,
czy można to zmienić?
2. Standardy USB. Kupiłem ostatnio pendriva znanej firmy. Na opakowaniu
stało High Speed, compilant USB 2.0. Czy wynika z tego cos konkretnego? Bo
okazało się, że o ile odczyt jest w miarę OK to zapis wielu plików jest 10
razy wolniejszy niż na pendriva tej samej firmy, którego kupiełm ponad rok
temu. Sklep nie chce przyjąc z powrotem bo opakowanie zostało trwale
uszkodzone (wymagało tego wyjęcie), a ja nie jestem pewien czego mogę żądać
i oczekiwac w związku z informacją na pudełku. Dokładnej specyfikacji nie
znalazłem ani na pudełku, nie ma też jej w sieci.
3. Kupiełm ostatnio również adapter USB do obsługi BT. Zasięg miał być 10 m.
Okazało się, że po wyjściu z pokoju (max 4 m) urządzenie od razu traci
zasięg (testowane na telefonie i osobno na zestawie słuchawkowym).
Wymieniłem w sklepie na inny, który ma mieć zasięg 100 m. Wynik testu: to
samo. Czy te zasięgi BT to tylko "na terenie otwartym"? Czy może ewentualnie
coś nie tak z urządzeniem?

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

Tomek