DVDRW Liteon umiera?

Autor: Marcin <lelec_at_op.pl>
Data: Mon 15 Jan 2007 - 13:11:33 MET

Był wczoraj podobny. lecz inny wątek.

Nagrywam bardzo mało, po 2-5 razy na miesiąc. Czasem wcale, a czasem nawet 3 razy dziennie jakieś materiały do pracy.
Mój napęd DVDRW ostatnio świruje.
Weryfikacja każdej płyty kończy się niepowodzeniem, a dane w większości się czytają bezbłędnie!
Dotyczy zarówno płyt CD, jak i DVD.

Postanowiłem zmienić firmware, no i korzystając z narzędzi dostępnych na cdrinfo.pl i linków stamtąd właśnie... zabiłem napęd całkiem.
Po upgrade przestał czytać płytki.
Akcja reanimacyjna powiodła się, poprzednia wersja firmware przywrócona jakimś cudem, nawet przez chwilę weryfikacja nie wykazywała błędów.
Ale tylko przez dwie płyty, potem błędy weryfikacji wróciły ....

Muszę spróbować przeisntalować system - może pomoże?

Serdeczne pozdrowienia
Marcin.