Re: S.M.A.R.T - ktorym programom wierzyc?

Autor: Micha?? Bie?? <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Mon 15 Jan 2007 - 04:23:26 MET

Tod <tod232@hotmail.com> wrote:

> Mam zapytanie... ktorym programom ktore odczytuja dane ze S.M.A.R.T mozna
> wierzyc ?

        IMHO wspomnianemu ju?? SeaTools z gruntownym skanowaniem ca??ej
powierzchni oraz MHDD.

> Problem polega na tym ze w moim przypadku (kupienia nowego dysku, ktory
> wydajnosciowo dziala OK i wszystko jest moim zdaniem OK) np. program HDDLife
> Pro pokazuje ze z dyskiem cos nie do konca tak... HD Tune pokazuje ze
> wszystko cacy... HDD Health pokazuje co pare minut jakies dziwne zmiany i
> tez mowi ze zle jest i podaje date po 24h T.E.C czy jak tam to sie zwie (a
> jakos awarii dysku nie widac od paru dni)... A np. dosc wiarygodny SpeedFan
> (nowa wersja) pokazuje ze wszytstko jest cacus i noweczka :-)

        Olej to - SpeedFanowi to si?? zmienia z wersji na wersj?? (odpowiednio
dyski cudownie zdrowia??y lub psu??y si?? bez zwi??zku z ich stanem rzeczywistym,
bo autorowi zdarzy??o si?? przypali?? przy danej wersji co?? innego), tak samo
te HDDLife i inne badziewia raportowa??y ??e dysk zaraz padnie, a od kilku lat
wszystkie dzia??aj?? idealnie. Tak jak pisa??e?? - wywal to i napij si?? lepiej
- b??dziesz zdrowszy ;)
IMHO wystarczy spokojnie od czasu do czasu sprawdzi?? smart r??cznie przez
np: DTEMP i samemu sobie przeliczy??. Do czasu, a?? nie pojawi?? si?? bady
albo masowe relokacje mo??esz by?? spokojny i ola?? programy-defetyst??w.

> Kurde , ktory soft potrafi normalnie interpretowac te dane dostosowujac do
> dysku ? (Seagate Barracuda 7200.10).

        Jw - SMART liczony r??cznie i soft producenta. A wog??le to Seagate
s?? strasznie wra??liwe w raportowaniu wszelkich nieszcz?????? w SMART - co si??
swego czasu nerw??w przez to napsu??em to moje, a dysk jak dobrze dzia??a??, tak
dzia??a przez lat blisko pi????.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl