S.M.A.R.T - ktorym programom wierzyc?

Autor: Tod <tod232_at_hotmail.com>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 21:59:08 MET

Witam ponownie!

Mam zapytanie... ktorym programom ktore odczytuja dane ze S.M.A.R.T mozna
wierzyc ?

Problem polega na tym ze w moim przypadku (kupienia nowego dysku, ktory
wydajnosciowo dziala OK i wszystko jest moim zdaniem OK) np. program HDDLife
Pro pokazuje ze z dyskiem cos nie do konca tak... HD Tune pokazuje ze
wszystko cacy... HDD Health pokazuje co pare minut jakies dziwne zmiany i
tez mowi ze zle jest i podaje date po 24h T.E.C czy jak tam to sie zwie (a
jakos awarii dysku nie widac od paru dni)... A np. dosc wiarygodny SpeedFan
(nowa wersja) pokazuje ze wszytstko jest cacus i noweczka :-)

Kurde , ktory soft potrafi normalnie interpretowac te dane dostosowujac do
dysku ? (Seagate Barracuda 7200.10). Mam sie tym przejmowac czy walnac sobie
browar na wieczor i olac te dane (zawsze tez wierzylem w Seatools ktory
stwierdza ze dysk jest OK , chyba on jest bardzo wiarygodny tez?)

Reasumujac... ktory program jest najlepszy do odczytania wartosci SMART dla
HDDkow i ktory umie je dobrze interpretowac aby przyrownac do norm itp.itd.
:-)

Dzieki i pozdrawiam !