Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 10:53:10 MET

"Leszek K" 4t57ql7678lj$.1x9lryln7gtw1$.dlg@40tude.net

> To chyba zły przykład. A taki:
> Kupujesz w sklepie sól podpisaną "sól kuchenna", a potem
> przychodzisz z pretensjami czemu nie jest słodka

Przekładając na dysk:

    Kupuję dysk, przynoszę do domu, po czym wracam
    do sklepu i pytam, czemu to nie nagrywa płyt DVD?

Coś Ci się pomerdało. Nie rozmawiamy o dysku, który nie stał
się nagrywarką, ale o dysku, który przestał być dyskiem.

Na szczęście już inni doczytali to i owo, i już (przynajmniej
w tym wątku) Ustawa na głupią nie wygląda.

   "Rafał Łukawski" eobf53$jte$1@news.lukawski.pl

> Panowie, wygląda na to, że macie racje. Sprzedawca odpowiada przed
> konsumentem przez 2 lata, w czasie którego, w przypadku zaistnienia
> niezgodności towaru z umową (istotnej wady), konsument może zarządać
> wymiany towaru na nowy.

Jeszcze chyba tylko kwestia prawa do wymiany bez choćby jednej naprawy.

   "Michał Bień" eoblj8$i6r$1@mx1.internetia.pl

> A ja dodałem powyższe by nie powstało wrażenie, że przy każdej
> awarii dysku można SKUTECZNIE żądać wymianiy na nowy. Zresztą cała ta
> ustawa jest fatalnie napisana i trudno się dziwić, że ludzie ją potem
> nieprawidłowo odczytują, a orzecznictwa w porównaniu z rekojmią jest
> na razie tyle co kot napłakał.

Zapewne Michał za jakiś czas także uzna i to, że Konsument może żądać
wymiany za pierwszym razem. Pytanie, kto zażąda naprawy, mogąc od razy
wymieniać. Ja ten problem już przerobiłem. Czasami z punktu widzenia
Konsumenta naprawa jest korzystniejsza niż wymiana.

-=-

Czy na podstawie tej Ustawy można żądać skutecznie czegokolwiek -- wkrótce zobaczę.
Przekonam się na własnej skórze, gdyż żądam zwrotu gotówki od ZETO Białystok za
nagrywarkę, która nie nagrywa, czy jak kto woli nagrywa, ale tylko niektóre płyty.
Na przykład nagrywa powolne DVD-/+RW, ale z szybkością 1x i 2x, czy 2.4x oraz
nagrywa średnio 1 na 5 (jedną na pięć) płyt DVDR. Na dodatek nagrywa tak, że
po kilku miesiącach płyty te przestają być czytelne. Poniżej wyniki nagrywania
płyty TDK DVD-RWx6:

   http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/dvd%20minus%20rw%206%20do%201/

Jeśli coś jest niejasne -- zapraszam do składania ;) pytań.

Tabelka

   http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/dvd%20minus%20rw%206%20do%201/Tabela.htm

pokazuje różnice pomiędzy DVD minus i DVD plus, i innymi. Polecam ostatnie rubryczki. :)
Dotyczą adresowania pustej płyty. W ZETO Białystok patrzono na mnie jak na przybysza
z kosmosu, gdy im to opowiadałem. Tabelka pochodzi z jakiegoś czasopisma. Nie pamiętam
z jakiego -- mam nadzieję, że nie będę oskarżany o przywłaszczanie cudzej pracy. Akurat
ja znam te dane nie z tego czasopisma, ale tam były zestawione obok siebie różne płyty.
***Być może*** czasopismem tym jest Chip. W każdym razie nie są to informacje tajne czy
rewelacyjne lub odkrywcze. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'