Re: Zasilacz - nie za malo tego pradu czasem? ;]

Autor: Michał Bień <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 21:35:59 MET

Miron Wojciechowski <kevinstar@interia.pl> wrote:
> Na podstawie rad grupowiczow rozgladam sie za nowym zasilaczem. Ale z moich
> obserwacji wynika, ze wiekszosc dostepnych modeli (400W lub wiecej) ma tylko
> 4 wyjscia zasilania urzadzen typu IDE, CD-ROM itd. A co maja zrobic ci,
> ktorzy musza podlaczyc dwa dyski, dwa napedy i np. karte graficzna, ktora
> zada dwoch kolejnych wtyczek (razem 6)? Moze jest mozliwosc zasilenia karty
> w inny sposob? Moze za pomoca 4-pinowej wtyczki (ktora jednakowoz ze wzg. na
> akronim P4 kojarzy mi sie raczej z procem)?

        Jak najbardziej - za pomocą 1 lub nawet 2 wtyczek 6 pin PEG -
przewidzianych specjalnie dla kart PCI-E. Dodatkowo pamiętaj, że spoto jest
już dysków SATA (wymusza to konstrukcja nowych płyt z tylko jednym albo wcale
kontrolerem PATA), a te nowe zasilacze mają też wtyczki SATA poza zwykłymi
molexami. Niestety tak to wygląda - producenci wymyślają sobie kolejne rzeczy
a konsument za to zapłaci - sam dopiero co kupiłem 250GB dysk SAT2 choć
dotychczasowy PATA 120 GB ze sporą rezerwą mi wystarczał, bo niedługo nie
miałbym jak podłaczyć go do płyty :/

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl