Problem z macierzą na GA-K8NF-9 ?

Autor: Piotrek <lhiphop_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 20:27:42 MET

Witam
Windows XP HE, płyta Gigabyte GA-K8NF-9, BIOS F11, dwa dyski SATA (różnej
pojemności).
Po podłączeniu drugiego dysku, mimo wyłaczenia w BIOS funkcji macierzy
dysków RAID, czasem (co kilka uruchomień) zamiast ekranu powitalnego WinXP
widzę komunikat systemu (białe litery czarne tło - jak w DOS):

"MediaShield IDE ROM BIOS 5.50
Copyright 2005 NVIDIA Corp.
Detecting Array...."

i komputer zawiesza się na conajmnie 10 minut (tyle wytrzymałem czekania),
tzn. możliwe jest tylko zresetowanie przyciskiem Reset.

Co się dzieje ? Nie mam żadnego programu do robienia macierzy dyskowej - po
prostu używam dwóch dysków w systemie.

Piotrek