Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Dobra, ja się poddaje, zapomniałem co na celu miała ta dyskusja ;)
W sumie to bardziej pl.soc.prawo, by jakiś prawnik mógł się wypowiedzieć
(ja nim nie jestem)
Kolega wymieni dysk, kolega podzieli się uwagami. Źle mu bynajmniej nie
życzę.
pozdrawiam
-- Rafał Łukawski http://rafal.lukawski.pl/ > >>> Nie jestem i jestem. :) >>> Nie jest ważne, czy one są chłodzone, ale czy nie są przegrzewane. :) >>> W dyskach są termometry. :) I to one udzielają odpowiedzi, nie >>> konstrukcja kieszeni. :) > >> Serwis se wyczyta ze SMART'a :) Wyczytał co miał wyczytać i wymienił. > > Ano wyczytał. Ty też byś mógł. > > Są dwie najczęstsze przyczyny padania dysków: > > -- nadmierna temperatura > -- wibracje > > Obie częściowo zawierają się w złym mocowaniu. > (i Ty też piszesz o kieszeniach) > > Jak było u Ciebie -- nie wiem. Ty być może wiesz. > > > > > > > > >> Na myśli mam to, że ustawa (którą wcześniej podałeś) zobowiązuje do >> bezpłatnego udzielenia gwarancji. 3-5 lat to rzadkość, często dopłaca >> się za przedłuzona gwarancje (generalnie w kontekscie sprzetu). Jezeli >> teraz w ciągu tych dwóch lat każdy konsument w przypadku awarii sprzetu >> moze powolac sie na domniemaną niezgodnosc z umowa i żądać wymiany go na >> nowy lub zwrotu gotówki, to tym samym zapisy gwarancji w praktyce traca >> znaczenie (skoro przez 2 lata (typowy i bodajże minimalny czas >> gwarancji) nie muszą być stosowane).. > > Nic nie rozumiem. Co to znaczy typowy i bodajże minimalny czas gwarancji? > > > Zwrot gotówki chyba nie jest taki prosty. Masz prawo żądać, aby doprowadzono > Ci to, co kupiłeś do stanu używalnego -- przez napawę lub wymianę na nowy. > > W sytuacji, gdyby się to nie powiodło (bo naprawy są nieskuteczne > a wymienić nie ma na co) w stoswnym terminie -- masz prawo do > żądania zwrotu gotówki. > > > > >>> Nie kombinuj. Gdy dysk się popsuje -- to przestaje być >>> dyskiem i staje się nieszlachetnym ;) złomem. Takiego >>> złomu nie kupiłeś, ale dysk. (czyli złom szlachetny) ;) > >> Umowa jest tu kluczem, a nie kombinowaniem. Zyjemy w panstwie prawa, a >> nie dowcipów szlachetnych ;). Skoro podstawą do działania (wymiany >> sprzętu) jest jej złamanie, musi ona istnieć, nawet w sposób domniemany. >> Nie widzę tu nigdzie umowy o zobowiazaniu sie do wymiany sprzetu na nowy >> w przypadku pierwszej awarii. *Awarie dysków są naturalnym zdarzeniem >> związanym z procesem ich użytkownania*, dlatego też nie wydaje mi się, >> że mozna to zakwalifikować do niezgodności z umową. > > Ustawa mówi wyraźnie: Masz prawo do naprawy albo wymiany. > A wykładnia mówi, że to Ty masz prawo wyboru pomiędzy naprawą i wymianą. > I koniec. Natomiast nie możesz od razu żądać zwrotu gotówki. > >> Np. brak portu USB w notebooku, > > Pytanie, czy to istotna wada. Moim zdaniem nie. > Co innego brak wyświetlacza. :) > >> czy też interfejs ATA zamiast SATA jest jak najbardziej >> niezgodnoscia z umowa. Port nie zniknie w wyniku >> prawidłowego użytkowania. SATA nie zmieni się w ATA ;) > > Nie zmieni -- i co z tego? > >> W praktyce zwiazanej z dyskami czesto jednak jest tak, że oddajesz >> sprzet, dostajesz nowy dysk, wynika to jednak z polityki producentów, >> dystrybutorów związanej z charakterystyką rynku produkcji masowej. > > W ZETO Białystok tak ze mną rozmawiano: > > Jak się pan ukorzy, grzecznie poprosi, napisze podanie do Prezesa, > upadnie na kolana -- to być może Prezes w przypływie dobrego humoru, > w akcie łaski zwróci panu pieniadze, ale to WYŁĄCZNIE jego dobra wola, > nie jakiś obowiązek!!!!! Pan nie ma żadnych praw!!! I to jest napisane > w gwarancji -- proszę uważnie przeczytać!!! My możemy, ale nie musimy!!! > > I powtarzano mi to wielokrotnie. Później już tylko kwestionowano usterkę/wadę. :) > I na dowód tego, że nagrywarka jest sprawna -- nagrano na niej: > > -- 4 GiB na DVD+R > -- 1 GiB na DVD-R > -- 2.5 GiB na DVD-R > > podczas gdy ja mam problemy z DVD-R, mniej więcej po przekroczeniu połowy płyty. > (z DVD+R nie miałem wiele wspólnego -- tak jakoś wyszło) > > To tak, jakbym twierdził, że w lewym bucie odkleiła się pięta, a komsja > obejrzała cały prawy but i palce lewego, i na tej podstawie odrzuciła > moje roszczenie. (tydzień po terminie zresztą) > > -- > .`'.-. ._. .-. > .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' > `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., > o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... > -- Rafał Łukawski http://rafal.lukawski.pl/Received on Sat Jan 13 19:30:07 2007
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 13 Jan 2007 - 19:51:12 MET