Re: Silny komp za 2k zl do grafiki/video

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 18:04:30 MET

Radosław Sokół ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

> Jeden moduł? Czy pakiet 2 x 512?
Jeden modul - ale dlatego, ze nablizszy zakup to nastepny taki sam dla
dual channel.

> W zastosowaniach medialnych dual-channel ma sens.
Rozumiem.

> Wydaje się sensowne.
Ostatecznie kupilismy:
Athlon X2 4200+ (AM2)
Gigabyte GA-M55S-S3 (nForce550)
Kingston 1x1GB DDR-2 667MHz
2xWD Caviar RE 160GB SATA-II, 16MB
Galxy Zalman Edition GF7300GT 128/256 PCI-E
ModeCom STEP407+Chieftec 400W
Razem: 2,5k zl :) (wkoncu go naklonilem) ;)
Przelozylismy 1xSeagate ATA-100 120GB, 8MB i DVD-RW LiteON ze starego
kompa. Na tym dysku postawilem WinXP Pro SP1a.

> Na system, programy, plik wymiany. RAID powinien być na
> dane tylko, bo przy odczycie losowym traci straszliwie
> na wydajności, zatem nic nie może zakłócać sekwencyjnego
> odczytu/zapisu.

Czy wlaczajac RAID w BIOSie mam pozostawic wzystkie kanaly SATA na
Enabled czy tylko te z wpietymi Caviarami?
W konfiguracji RAID'u (w tym narzedziu) wybrac striping, mirroring czy
spanning jesli chce utworzyc RAID 0 (czyli zeby te 2 dyski zapisywane
byly z przeplotem i widziane jako jeden hdd 320GB zdeje sie)?
Wytlumacz mi prosze bo nigdy tego nie robilem.

Pzdr, OMSON

--
Niepewność jest pewna, bezkres oczywisty, autorytety są złudne a "nie
ma" - jest!