Re: win a dysk 250 GB

Autor: Michał Bień <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 19:20:12 MET

Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

> BIOS widzi poprawnie. Tak więc trzeba podmienić jeden plik i zmienić wpis w rejestrze.
> Który plik i który wpis -- Google podpowiedzą. :)

        Polecam EnableBigLBA.exe czy jak to się nazywa z 48bitLba.com - bardzo
wygodne narzędzie dla wszystkich wersji win32, nie trzeba pamiętać konkretnego
klucza, od razu jest test itp. A co do stawiania systemu - w WinXP z SP2 to
już jest ustawione, więc nie trzeba zmieniać, to dotyczy win2k SP4 (dopiero co
stawiałem na dysku SATA2 250GB). Robi sie małą partycję systemową (4-8 no max
20 GiB) i na niej stawia system i formatuje w trakcie instalacji, a już z poziomu
systemowej konsoli dyskowej zakłada inne pratycje wg upodobań. Robienie 2 partycji
po 128 GiB na 250 GB (dwie takie się nie zmieszczą) jest IMHO dość bezsensownym
sposobem podziału dysku.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl