Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: Michał Bień <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 18:34:05 MET

Leszek K <leszek60.wytnij@neostrada.pl> wrote:

> Bierz BenQ (najlepiej jak znajdziesz 1640 lub 1650).

        Wiesz - porównywałem nagrania na tych samych płytach mojego
DW1640 i NECa4571A kumpla, testy robione "jak Bóg przykazał" pod
KProbe x4 na nagrywarce LiteOna i NEC ma jednak minimalnie lepszą jakość
zapisu, co mnie mocno zdziwiło - ta nagrywarka się po prostu udała, czego
nie za bardzo można powiedzieć o nowych z seri 7xxx

> Z tych płyt co wymieniłeś jeszcze nie miałem błędu (nie lubi emteków

        Bo BASF coraz bardziej upada niestety. Jeszcze z czasów CDR
(srebrne od góry, zielonkawe od spodu) EMTECi to były jedynt płyty
CDR w ktrych porobiły mi się dziurki w warstwie metalicznej od samego
leżenie. Takich jaj to nie było nawet z najtanszymu płytami - platiniumy
nawet na MoserBear India przechowywały się OK, Datexy AKA Shitexy
potrafiły mieć pod koniec płyty problemy z odczytem jak ktoś nagrywał za
szybko, ale w żadnych nie robiły sie dziurki w warstwie nośnika.
Może dlatego, że nagrywane były na TEACu CDW58E - ta nagrywarka nagrałaby
pewnie i na kawałku gazety, jakby go włożyć do niej.

> - nagrywa x16 jako x8), Z tanich płyt poleca eXtreme.

        Wziąłem kiedyś jedną czy dwie do testów i wyniki PI/PIF bardzo
takie sobie. Zdecydowanie lepiej na DW1640 wypadają BenQ'i DVD+R x16
na Daxonie AZ3. Do kupienia na sztuki po 1 zł ze szpindla.

> Na jakieś 1500 płyt

        Nie dopisało Ci się zero za dużo na końcu? Bo nie za bardzo wyobrażam
sobie do czego można wypalić 1500 płyt.

> mam koło 20 spalonych. Kupuję w zgrzewkach - zdarzają są ryśnięte. Starsze NEC-i też
> nagrywały dobrze ale szybkość i jakość (korekcja) odczytu była kiepska.

        Dlatego mam zasadę, że nagrywarka ma być tylko do nagrywania i szkoda
zużywać ją odczytem - do tego jest DVDROM - szybszy i nie stanowi problemu stopniowe
zużywanie się lasera. Dlatego martwi mnie właśnie to, że nowe płyty mają tylko
jeden kanał PATA - mając DVDRW i DVDROM nie zostaje już miejsce na choćby jeden
HDD PATA.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl