Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: Michał Bień <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 18:16:08 MET

Palmer <kolupCIACHO@o2.pl> wrote:

> Ja zaczynam raczkowac dopiero w temacie wideo zabawy. Powiedz proszę, dlaczego
> nie da się nagrać ogólnodostepego kanału polskiej TV na kompie. Pisząc to mam
> na mysli hardware w postaci komputerowej karty TV, ale może nie słusznie
> ograniczyłem się tylko do niej.

        No właśnie w tym jest problem, że TV publiczna z SAT jest w Polsce
_KODOWANA_ (to już IMHO paranoja) i w efekcie płacąc abonament RTV i haracz
Polsatowi nie jest się w stanie tych dokumentów czy dobrych filmów kończących
się i 2-3 w nocy nagrać na komputerze za pomocą karty SAT, w efekcie ich się
nie ogląda tak samo jak komercyjnej sieczki o 20.00, ale z zupełnnie innego
powodu.
Generalnie zmierzamy do świata, gdzie zostanie zadekretowane jako co najmniej
wykroczenie przełączanie kanału w czasie reklam (prace nad tzw. Broadcast Flag
- w USA niedługo wszystkie telewizory mają to obsługiwać obowiązkowo, a z USA
ta zaraza szybko przenosi się do UE) więc skóra mi cierpnie na myśl o wszechobecnośći
DRMów i rozwiązań z Visty. Najgorze jest, "że ciemny lud to kupi" i będzie niedługo
przebierał nogami lecąc do sklepów po cukierkową Vistę nie patrząc jaką kontrolę
nad użytkownikiem ma system, a nie użytkownik nad systemem. Patrząc po tym jak TV SAT
kodowana ogranicza obecnie abonenta, który chciałby mieć większą kontrolę nad tym, co
ogląda niż tępe siedzenie z puszką z piwem i pilotem na kanapie oraz jak wyglądała
sprawa DRMów w przypadku za darmo udostępnnionych przez iTVP "Ofcierów" gdzie
obowiązkowo wymagane było posiadanie WindowsXP (o innych OSach, a nawet innych,
starsztch wersjach Windows nawet nie pomyślnano - to może od razu wpiszemy do
Konstytucji obowiązek posiadania systemu z Redmond w najnowszej wersji przez każdego
obywatela) i meldowanie "do domu" co i kiedy się ogląda) zaczyna mi to coraz bardziej
"śmierdzeć" rokiem 1984 :/

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl