Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 08:02:44 MET
Message-ID: <eoav2n$u9e$1@news.lukawski.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> "Rafał Łukawski" eoasgd$qnr$2@news.lukawski.pl
>
>> Następnym razem kupuje samochód (jako konsument) za 100 tys. zl. Nawali
>> po 1-2 latach , Powolam sie na ustawe i zażądam wymiany na nowy
>> względnie zwrotu gotówki ;)
>
>> Coś mi tu nie gra ;)
>
> Pytanie, czy samochód nawali tak, że nie będzie jeździł.
> Wada/niezgodność musi być istotna. :)

Kto ma zadecydować o tym, czy wada istotna ? To kwestia względna,
zależna od np. potrzeb konsumenta... (Niezgodność praktycznie może być
dowolna - np. sprzedając notebook mówie, że ma 4 porty USB, klient
rozpakowuje w domu, okazuje się że ma 3. Może zwrócić to co kupił, w
praktyce zazwyczaj kończy się na rekompensacie (jakiś dodatek do sprzętu)"
>
> Dysków się nie reperuje, a samochody tak.

Mylisz się. Najprostszym przykładem jest wymiana elektroniki.

>
> Jeśli dysk się zepsuł tak, że na przykład zwolnił z 50 MiB/s
> na 49.999 MiB/s to pewnie nici z reklamacji.

Nie jest kwestią zmiana parametrów urządzenia po latach pracy, ale to
czy zmiana ich kwalifikuje do wymiany na nowy sprzęt, czy też do
naprawy. Wg Twojej interpretacji klient (konsument) zawsze ma prawo do
wymiany na nowy lub zwrotu gotówki przez okres 2 lat od momentu zakupu.
Ja się z tym nie zgadzam.

Z jednym wyjątkiem. Daje gwarancje na sprzęt, iż przez x lat będzie
działał prawidłowo, a w razie awarii wymieniam na nowy, czyli ustalam
swoje obowiązki względem konsumenta w czymś co nazywa się gwarancją.

pozdrawiam
Rafał
Received on Sat Jan 13 16:50:06 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 13 Jan 2007 - 16:51:08 MET