Re: dysk umiera? jak to sprawdzic?

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 12:29:25 MET

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> w
news:eo9c8k$1qq$1@flis.man.torun.pl napisał(a):

> Wyobraź sobie, że nie narzekam na brak RAMu.
> I wyobraź sobie, że dodanie RAMu nic by w moim przypadku nie zmieniło. :)
> Podejrzewam, że w 95 procentach przekraczanie 256 MiB RAMu nic nie daje
> pod WXP.

Poza wzrostem prędkości, czyli komfortu, to chyba nic ...

> A piszesz to będąc świadomym swoich słów?

Nie, byłem i jestem po 1l napoju wyskokowego ... ;P

> Ja stale kontroluję pamięć i nawet 128 MiB by wystarczyło do normalnej
> pracy.

Ciebie tak, mnie zdecydowanie nie.
Bo ja sobie cenię szybkość, stablność, czyli komfort pracy.

> Co Ci w tym systemie zabiera 256 MiB? Jakie procesy tyle zabierają?
> Konkretnie -- możesz je wyliczyć i napisać, ile każdy z nich zabiera?

Pewnie tak, tyle że teraz to komp chodzi parę dni,
więc trzeba będzie poczekać do restartu.

> CPU nie przyśpieszy od nadmiaru RAMu. Podobnie rzecz się ma z dyskami.

Tak, ale system znacznie szybciej chodzi jeżeli nie swapuje,
czyli jeżeli RAM'u mu wystarcza.

> Ja z owych 192 mam stale około 64 wolnego RAMu. :)

Co nie ma dziwne, bo jeżeli miałbyś więcej RAM'u
to i system więcej Ci zajmnie na dzień dobry.
To jest chyba dla Ciebie oczywiste ... a może nie ?
A jeżeli masz 512, 1, czy 2 GB to i tak pewnie więcej niż 250 MB
system Ci nie zajmnie.
Dlatego napisałem, że komfort jest dopiero przy 512 MB,
bo sam system zajmuje połowę tego RAM'u, a druga połowa pozostaje
niezajęta na uruchamiane programy.
I mam tu na myśli Office, Corel itp., a nie Paint czy Notatnik.
Przy 256MB i WinXP NIE ma mowy o komforcie,
bo swapowanie jest nieuniknione !

> Oczywiście do czasu odpalenia RAMżernych programów

A są jakieś inne ? ;)

> ale normalnie ze 192 mam wolnego około 64, choć mam
> uruchomionych masę programów.

To chyba nie ma dziwne ?

> Jeśli komputer pracuje wolno -- to znaczy, że są źle ustawione
> priorytety zadań i po prostu jakiś program sobie przywłaszcza
> cały czas CPU. :) Do ilości RAMu ma się to nijak.

Jasne ... dla Ciebie jak komp ciągle swapuje to jest szybko ... ,
bo dla mnie jest wolno. Bo ja widzę/odczuwam różnicę w prędkości
RAM'u tj. 5GB/s, a HDD tj. 50MB/s ...

--
SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200
Iiyama Vision Master Pro 450  +  Gainward GF FX 5700 Ultra 128MB 500/1000