Re: dysk umiera? jak to sprawdzic?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 02:15:01 MET

"Sander" eo8d1j.36g.1@Hobby.od.21.lat

> Czyli wolno, zdecydowanie za wolno. Bo mało RAM'u.

Wyobraź sobie, że nie narzekam na brak RAMu.
I wyobraź sobie, że dodanie RAMu nic by w moim przypadku nie zmieniło. :)
Podejrzewam, że w 95 procentach przekraczanie 256 MiB RAMu nic nie daje pod WXP.

> Na codzień mam dostęp do kompa PIII 866 MHz i 256MB RAM i WinXP,
> tak nawet na otwarcie eksplorera trzeba czekać.
> Przecież 256 MB to sam system zabiera,

A piszesz to będąc świadomym swoich słów?
Ja stale kontroluję pamięć i nawet 128 MiB by wystarczyło do normalnej pracy.

> a gdzie tu cokolwiek innego uruchamiać.

Co Ci w tym systemie zabiera 256 MiB? Jakie procesy tyle zabierają?
Konkretnie -- możesz je wyliczyć i napisać, ile każdy z nich zabiera?

> Ja jak swego czasu dokupiłem RAM'u z 96 na 128 MB to widziałem różnicę,
> czyli można było to odczuć, ale już po przesiadce z 128 na 256 MB
> już nie było można zauważyć tej różnicy.
> Ale jak widać nie przeszkadza Ci, jak komp wolno chodzi ...

CPU nie przyśpieszy od nadmiaru RAMu. Podobnie rzecz się ma z dyskami.
Ja z owych 192 mam stale około 64 wolnego RAMu. :)

Oczywiście do czasu odpalenia RAMżernych programów -- jeden skan
z małego obrazka w rozdzielczości 4000 dpi zabiera 64 MiB, jeśli
wczytam kilka takich skanów naraz (a czasami trzeba) -- to RAMu
brakuje, ale normalnie ze 192 mam wolnego około 64, choć mam
uruchomionych masę programów.

Jeśli komputer pracuje wolno -- to znaczy, że są źle ustawione
priorytety zadań i po prostu jakiś program sobie przywłaszcza
cały czas CPU. :) Do ilości RAMu ma się to nijak.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'