Re: Problem z formatowaniem DVD-RAM - kontynuacja

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 08:52:07 MET

Tomaszek napisał(a):

> Wgranie starszego firmware nie zawsze jest złym pomysłem. Czasami w
> nowszym firmware pojawiają się błędy co do obsługi starszych nośników.
> Generalnie stosuję taką zasadę jak w przypadku biosów płyt głównych -
> jeśli wszystko jest OK to nie ruszam tego, żeby nie popsuć:-)

Nie - na starszym problem też występuje. Tak więc nie wiem na czym miała
polegać ta "naprawa"... Producent po coś udostępnia aktualizacje i ma to
znaczenie o wiele bardziej kluczowe od np. biosu w płytach głównych -
udostępniane są w ten sposób nowe strategie zapisu, informacje o nowych,
nieznanych wcześniej nośnikach itp. Wymiana FW w przeważającej ilości
przypadków poprawia jakość nagrywania, nie odwrotnie - niekiedy wręcz z
nagrywarki o kiepskich parametrach po kilku wersjach FW robi się
naprawdę przyzwoity napęd. ;)

> Natomiast gratulację dla panów serwisantów w ogóle - wymianę
> firmware'u to można sobie w domu zrobić:-) i serwis na tym nie
> polega. Ja bym poszedł tam jeszcze raz i kazał im sformatować przy
> Tobie płytkę DVDRAM

Problem w tym, że serwis mieści się gdzie indziej niż sklep i oni to
wysyłają - ludzie z którymi miałem kontakt, to nie Ci sami, którzy
naprawiali napęd. Co jeszcze mnie nieco zdenerwowało, to dwie (małe co
prawda, ale jednak) ryski, które pojawiły się na tacce po powrocie z
serwisu. Nożem to otwierali czy co?
Poza tym nieco już na początku zdziwił mnie opis usterki jaki wrócił z
serwisu: "Nie nagrywa DVD" - ani słowa o "RAM" chociaż jak się upewniono
ze sklepu poszła właściwa adnotacja o problemie... Albo panowie w
serwisie stosują fajne skróty myślowe, albo nawet nie mieli pojęcia co
naprawiają. :)
No cóż, napęd poszedł jeszcze raz, kosztowało mnie to trochę biegania
przy wietrznej i deszczowej pogodzie, mam nadzieję, że tym razem wróci
sprawny lub najlepiej wymieniony...

# /George Orwell - Rok 1984/