Re: zasilacz

Autor: Leszek K <leszek60.wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Thu 11 Jan 2007 - 22:42:54 MET

Dnia Thu, 11 Jan 2007 16:23:20 +0000 (UTC), beny_hill napisał(a):

> Spotykam często, także w tej branży, ludzi którzy widzą ale niekoniecznie
> wiedzą co widzą a i wieloletnia praktyka wcale przed tym nie chroni,
> szczególnie jak kiepsko z analizą .......

> Jako posiadający umiejętności techniczne, niestety nie posiadłeś pożądanej
> cechy jaką jest jasne wyrażanie myśli, czego ewidentnym wzorem jest
> powyższy - dodaję, kompletny cytat.

Przeczytałem 3 razy sprawdzając czy przypadkiem jakiejś głupoty nie
napisałem. Nie. Po bożemu. Żadnych błędów logicznych. Dałem do przeczytania
17-letniej siostrzenicy o wykształceniu mocno humanistycznym. Spytała co to
napięcie i co to przetwornica i zrozumiała (często ją wykorzystuję przy
pisaniu instrukcji - jak ona zrozumie to przeciętna kucharka też).

> [...]
> łatwa, a sprawa puchnięcia doczekała się juz bogatej literatury,
> fragment ogólnie dostępny: http://en.wikipedia.org/wiki/Bad_capacitors
> a w szczególnie kawałek : Failure analysis, choć w najmniejszym stopniu
> nie wyczerpuje to tematu.
> Mam nadzieję że Twa praktyka nie ogranicza się do remontów
> elektroniki lub drobnych konstrukcji amatorskich, bo gdybyś posiadał
> praktykę konstruktora elektronika z prawdziwego zdarzenia
> - w tym przy masowej produkcji, to znałbyś zasady doboru elektrolitów
> do warunków pracy w układzie i nie byłoby protestu z Twojej strony.

Najpierw wątpisz w moją praktykę a potem obracasz kota ogonem.
Wyjaśnię Ci jeszcze raz prostymi słowami:
Padanie kondensatorów elektrolitycznych na płytach jest spowodowane złym
doborem parametrów/ilości kondensatorów na płycie do zapotrzebowania
prądowego procesorów.
Wpływ stabilności/wydajności zasilacza na te uszkodzenia w żaden sensowny
sposób nie może być wyjaśniony.
Te padające kondensatory NIE SĄ ZASILANE napięciem z zasilacza.
Te kondensatory filtrują napięcie po przetwornicy, które (co kolejny raz
powtórzę) w stopniu pomijalnym jest zależne od napięcia zasilacza.

> Jeżeli zajrzysz do katalogu/karty katalogowej porządnego producenta
> kond. eletrolit. to rzuci ci się w oczy wyraźne określenie dopuszczalnej
> składowej zmiennej, a wnioski racz wyciągnąć sobie sam, nie jesteś
> nowicjuszem ...

No to ciekawe. Ja twierdzę, że to wina źle dobranych elektrolitów a Ty, że
złego zasilacza. I odsyłasz mnie do katalogu elektrolitów. :)

> Wiedzę i praktykę konstruktorską mam "niestety" krańcową
> i nie mam zamiaru zmieniać swoich poglądów jeżeli nie jest to oparte
> na udokumentowanych faktach i analizie teorii - mity mnie nie interesują.
> W każdy konkretnym przypadku, jego analiza musi uwzględniać wiele
> aspektów, w przeciwnym razie wnioski mogą byc zupełnie bzdurne.

I tu się z Tobą zgadzam

> PS
> Jednocześnie sam stwierdzam że spotkałem się na tym forum, już wcześniej
> z Twoimi poglądami i zaleceniami pod którymi bym się nie podpisał
> a jeżeli nie protestowałem, to tylko dlatego iż uznałem to za małą
> szkodliowość czynu .......

Na osobiste wycieczki jestem dosyć mało wrażliwy, ale jak wskoczyłeś na
gościa, który napisał dosyć sensownie nie zdzierżyłem.