Re: zasilacz

Autor: Leszek K <leszek60.wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Thu 11 Jan 2007 - 15:56:21 MET

Dnia Thu, 11 Jan 2007 08:50:53 +0000 (UTC), beny_hill napisał(a):

> To widać że pojęcie masz żadne, składowa zmienna na elektrolicie
> ma istotne znaczenie dla kondycji kondensatorów elektrolitycznych,
> a będzie ona tym wieksza im bardziej zasilacz pracuje na granicy
> lub powyżej swoich możliwości !!!

> Bełkot, znasz zadania i rolę kond. el. w układach(?), wbrew pozorom
> w praktyce - jeżeli nie używa się "lekkich wagowo" Codegenów - pracujących
> z wyższymi częstotliwościami - problem nie występuje i sprawę "odporności"
> na pracę z układzie z wyższymi częstotliwościami, rozwiązuje się układowo
> [...]

Pozwolę sobie nie zgodzić z Twoimi twierdzeniami, a ja akurat mam i
wykształcenie i wieloletnią praktykę w zawodzie elektronika. Byłoby to
prawdą gdyby puchły kondensatory filtrujące napięcie z zasilacza. Puchną
kondensatory po przetwornicy napięcia na płycie, której częstotliwość i
napięcie wyjściowe w bardzo nikłym stopniu zależne są od stabilności
napięcia wejściowego. Próbując pisać tak pryncypialnie nie zaszkodzi mieć
trochę więcej wiedzy w temacie.