Re: programowanie biosu po nieudanym upgradzie

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Wed 10 Jan 2007 - 21:19:56 MET

Dnia 10.1.2007, Netx napisał(a):

> Czytałem ostatnio na necie, że ktoś ma taką metodę, którą praktykował i
> działa:
> 1) Trzeba znaleźć kogoś kto ma taką samą płytę
> 2) Odpala się komputer z działającą płytą i przygotowywuje do wgrania
> nowego BIOSu
> 3) przed samym naciśnięciem przycisku uruchamiającego programowanie BIOS
> należy zamienić kości tzn. włożyć tę która nie działa - w ten sposób się
> zaprogramuje

Hehe, sposób stary jak świat - pogooglaj na temat 'bios hot swap'.

> Przypuszczam że to jest możliwe ponieważ BIOS jest kopiowany do pamięci RAM
> od razu po uruchomieniu kompa

A to już zależy, od tego czy jest to ustawione w opcjach BIOSu
i faktycznie wymaga się tego przy hot swapie.

> - aby szybciej działał. Tzn. prawdopodobnie po
> odpaleniu kompa nie korzysta on już z kostki z BIOSem i można ją podmienić i
> zaprogramować.

Powiem więcej - wcale nie musi to być taka sama płyta, ba, nawet BIOS może
być innej pojemności niż oryginalny. Kilka takich przykładów podał autor
WWW http://bev.gotdns.com/ruslan/Updated_BIOS_recovery_tips.htm (ciężko
się do niej "dobić" - często "leży")

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/