Re: programowanie biosu po nieudanym upgradzie

Autor: Netx <user72cut-it-out_at_go2.pl>
Data: Wed 10 Jan 2007 - 21:00:28 MET

> Po niedanej probie wgania biosu komputer po włączaniu uruchamia wiatraki
> i czarny ekran/ na tym koniec.
> Płyta asusa. Czy są jakies mozliwesci jeszcze odratowania go ? poza
> wyciagnianiem i programowanie kosci na programatorze
> ( kosć PLC)

Czytałem ostatnio na necie, że ktoś ma taką metodę, którą praktykował i
działa:
1) Trzeba znaleźć kogoś kto ma taką samą płytę
2) Odpala się komputer z działającą płytą i przygotowywuje do wgrania
nowego BIOSu
3) przed samym naciśnięciem przycisku uruchamiającego programowanie BIOS
należy zamienić kości tzn. włożyć tę która nie działa - w ten sposób się
zaprogramuje

Przypuszczam że to jest możliwe ponieważ BIOS jest kopiowany do pamięci RAM
od razu po uruchomieniu kompa - aby szybciej działał. Tzn. prawdopodobnie po
odpaleniu kompa nie korzysta on już z kostki z BIOSem i można ją podmienić i
zaprogramować.

Pozdrawiam,
Marek