Re: stary komputer -jak go unowocześnić?

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Wed 10 Jan 2007 - 21:10:46 MET

Dnia 10.1.2007, Grzegorz Brycki napisał(a):

> Dobre pytanie: chce uzyskac znaczące przyspieszenie w tym co robie
> teraz, bo np. StarOffice, ktorego mam a pracuje na wielu programach
> jednoczesnie (pameic mimo to nie jest problemem) to wszystko sie czasami
> tak.... slamazarzy.
>
> Tak wiec gry nie... glownie ofice, internet, filmy, czasami obrobka w
> corelu plikow do 20 mega (krzywe - wiec spore)

Czyli tak jak pisałem wcześniej - zmień CPU (pod warunkiem, że płyta na to
pozwala*) na jakiegoś Athlona XP (na rdzeniu Thoroughbred) na FSB 133MHz -
jeśli dobrze zgadłem** to Twoja płyta obsłuży do 2600+.
Nie zaszkodzi dołożyć RAMu - im więcej tym mniej "swapowania", a skoro o
tym mowa to jeśli masz wolny dysk to nie zaszkodziłby jakiś 7200rpm.

* Tu znajdziesz więcej co wymagań i warunków dot. tej płyty (przy
założeniu, że to faktycznie ta) - musisz znać jej rev. i mieć odpowiednio
"świeżą" wersję BIOSu.
http://www.soltek.de/soltek/FAQ/75KAV.html

** Jeśli masz możliwość zrobić fotkę ekranu w trakcie POST i wystawić
gdzieś na jakimś (np. darmowym) serwerze, napiszę (jak nie ja to ktoś
inny) Ci czy to na 100% ta. Najlepiej jednak byłoby gdybyś znalazł
instrukcję obsługi.
Ewentualnie zrób fotkę samej płyty - jest tak specyficzna, że nie da się
jej pomylić z żadną inną (to IMO) - np. jako jedyna (przynajmniej którą
pamiętam) na KT133A posiada slot ISA.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/   google.bajo.pl/zaproszenia/