Re: UPS, PFC, zasilacz i "ksztalt napiecia" - jak to jest?

Autor: <shy_g_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 10 Jan 2007 - 21:03:18 MET

Jacek Marek napisał(a):
> shy_g@poczta.onet.pl wrote:
> [ciach]
> Czy aby coś Ci się nie pozajączkowało?
> On (zasilacz) z aktywnym PFC wymusza sinusoidę - UPS nie portafi jej zrobić,
> i następuje OFF.
> Przynajmniej u mnie tak się stało jak do gównianego APC 350 podłączyłem
> komputer z, nowym zasilaczem, z aktywnym PFC...
>
> JM

Nie do konca jest tak jak myslisz. Kontrolery PFC dzialaja na bardzo
roznych zasadach. Jedna z nich jest ksztaltowanie pradu na podstawie
wzorca napiecia sieci zasilajacej. Jesli zasilisz taki uklad
prostokatem bedzie probowal pobierac prostokatny prad.
Nie ma czegos takiego jak "UPS nie potrafi zrobic sinusoidalnego
pradu". UPS wylacza sie albo ze zwarcia albo przeciazenia i wlasnie to
wykrywaja uklady zabezpieczajace.

Polecam przeczytac:
http://www.ever.com.pl/pl/warto_wiedziec.php?wiedza=18

Pzdr