Re: core2duo - wybor plyty nadal ograniczony ?

Autor: Onufry Zagłoba <zagloba_at_maupa@os.pl>
Data: Wed 10 Jan 2007 - 13:20:56 MET

"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message
news:eo0fqp$7eq$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Bynajmniej nie szukam plyty budzetowej.

A to nie dla Ciebie zatem.

> Chyba jednak zdecyduje sie na tego MSI na i965, bo sa dwie opcje - i965+
> ICH8 za taka sama cene jak twoja plyta na i945, albo roznica w cenie
> ~100zl ledwo, a przynajmniej ma ICH8 i nie bede mial zamknietej drogi na
> core2quadro i inne wynalazki na przyszlosc ;)

Innymi wynalazkami bym sobie głowy nie zawracał z tego względu że nie
wiadomo jakie bedzie nowe taktowanie (juz przeciez mowi sie o 1333). Wiec
jest to nazbyt nieprzewidywalna przyszłość.

> Co do OC to zastanawiaja mnie pamieci - piszesz ze masz "jakies" 800 -
> wg opisow czipsetu obsluga 533/667 a 800 to tak nienapewno.

Na pewno. Gdzieś widziałem to napisane ale nie pamiętam gdzie.

> Przy czipsetach i965 jest nawet tak ze 533/667 to do 8GB, a 800 to tylko
> 2/4GB max (pewnie wydajnosc pradowa linii danych ogranicza
> predkosc/liczbe ukladow, w a64 rozwiazuje ten problem pamiec registered)

Nie sądze żeby 4gb w kompie za prędko stały się standardem więc też nie
powinieneś sobie tym głowy zawracać.

> Wiec ja wolalbym raczej pamieci 533 (CL4) np twinmosa, niz 667 CL5, nie
> mowiac juz o 800 z nieznanym CL...

I sam bym tak mówił gdyby nie kwestia finansów. Też miałem zamiar się pozbyć
ich jak najszybciej ale po tym jak sie sprawują mogę powiedzieć że miałem
szczęście. Ich clk znałem, producenta też, kostki też, niemniej jednak nie
jest to najlepsza firma w branży.
A co do taktowania pamieci to moim zdaniem jest ważniejsze niż clk z
prostego względu. Im wieksza czestotliwość tym więcej podkręcisz. A do tego
z własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że wiekszy przyrost prędkości jest
na mhz niż na clk.

--
Pozdrawiam Waszmości
Onufry Zagłoba