Re: Dziwne wskazania układu Winbond na płycie ABIT IC7

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Wed 10 Jan 2007 - 00:03:31 MET

"Palmer" <kolupCIACHO@o2.pl> w news:eo14ra$1vu$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

> Mam P4 2.8C Northwood SL6Z5 Rev. M0, czyli w tym wypadku rdzeń wywodzi się
> w prostej linii od P4 EE. To są tak naprawdę Gallatiny, ale z nie
> działającą/ zablokowaną pamięcią L3.

Northwood to Northwood, a Gallatin to Gallatin.

> Spodnia strona procesora wygląda
> dokładnie jak EE (ma 30 identycznie wygladające kondensatory), a CPU-Z
> wskazuje to co wskazuje
> http://img405.imageshack.us/img405/6170/zrzutka2yv9.jpg

Nowy CPU-Z Ci tak pokazuje ? :)
Bo mnie pokazuje (starsze wersje tego programu też tak pokazywały)
że mam Northwood'a.

> Czyli spokojnie mogę na takim napięciu kilka lat działać?

Tak.

> A o ile bardzej zwiększy się moc porzebna do zasilenia procesora?

P = Pn x (Fp/Fn) x (Vp/Vn)^2
p - po podkręceniu, n - nominalna

Żeby Ci było łatwiej, u mnie te obliczenia wyglądają tak:
66.2 x 3000/2400 x (1.675/1.525)^2 = 99.83 W

> IC7 pokazuje zaniżone wartości napięcia vcore (dla 1.525V wskazania
> oscylują w przedziale 1.472 - 1.500V), ale w rzeczywistości jest tyle ile
> ustawiłem?

Ja mam ustawione 1.650V w BIOS'ie,
i 'Hardware Sensors Monitor' tyle mi pokazuje, a dokładniej (1.63-1.66V).

> I jeszcze jedna obserwacja. Kiedy testuję stabilność podkręconego systemu
> tylko lekko podkręconego procka (FSB213 MHz) to po kilku h przebiegu Prime
> włącza się wyjec speaker i komunikuje jakis problem dwoma długimi sygnałami
> (każdy o innej amplitudzie). To nie jest objaw błędu w Prime, ani sygnał
> ostrzegający przed wysoka temp., bo takie alarmy powyłączałem zarówno w
> BIOS-ie jaki i programie monitorującym dzialanie systemu. Co może być lub
> jest tego przyczyną, skoro dzieje sie to tylko wtedy, kiedy procesor
> obciążony jest programem testującym stabilność systemu?

Masz chyba zbyt małe napięcie dla CPU i/lub RAM'u ?
Spróbuj choć trochę zwiększyć napięcie.

--
SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200
Iiyama Vision Master Pro 450  +  Gainward GF FX 5700 Ultra 128MB 500/1000