Re: Dziwne wskazania układu Winbond na płycie ABIT IC7

Autor: Palmer <kolupCIACHO_at_o2.pl>
Data: Tue 09 Jan 2007 - 23:26:49 MET

Użytkownik "Sander" <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> napisał w wiadomości
news:enut7n.to.1@Hobby.od.21.lat...

> To się zdecyduj, czy masz Gallatin czyli Pentium 4 Extreme Edition,
> czy P4 2.8C czyli Northwood.
> Pozatym Gallatin był od 3.2 do 3.4 GHz na S478.

Mam P4 2.8C Northwood SL6Z5 Rev. M0, czyli w tym wypadku rdzeń wywodzi się w
prostej linii od P4 EE. To są tak naprawdę Gallatiny, ale z nie działającą/
zablokowaną pamięcią L3. Spodnia strona procesora wygląda dokładnie jak EE (ma
30 identycznie wygladające kondensatory), a CPU-Z wskazuje to co wskazuje
http://img405.imageshack.us/img405/6170/zrzutka2yv9.jpg

> Nie ponoć, tylko dla Gallatin i Northwood max napięcie to 1.75V.

Czyli spokojnie mogę na takim napięciu kilka lat działać? A o ile bardzej
zwiększy się moc porzebna do zasilenia procesora?

IC7 pokazuje zaniżone wartości napięcia vcore (dla 1.525V wskazania oscylują w
przedziale 1.472 - 1.500V), ale w rzeczywistości jest tyle ile ustawiłem?

I jeszcze jedna obserwacja. Kiedy testuję stabilność podkręconego systemu
tylko lekko podkręconego procka (FSB213 MHz) to po kilku h przebiegu Prime
włącza się wyjec speaker i komunikuje jakis problem dwoma długimi sygnałami
(każdy o innej amplitudzie). To nie jest objaw błędu w Prime, ani sygnał
ostrzegający przed wysoka temp., bo takie alarmy powyłączałem zarówno w
BIOS-ie jaki i programie monitorującym dzialanie systemu. Co może być lub jest
tego przyczyną, skoro dzieje sie to tylko wtedy, kiedy procesor obciążony jest
programem testującym stabilność systemu?

Pozdr.,
Palmer