Re: Jaka płyta pod win98se?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 07 Jan 2007 - 16:14:02 MET

Tomaszek wrote:
> Wirtualizację maszyny wg. pomysłu Radka Sokoła uważam w tym przypadku za
> wyważanie drzwi już raz otwartych. Na wirtualną maszynę musisz
> przeznaczyć trochę ramu i zainstalować nowy system, który będzie
> wykonywał praktycznie to samo co system macierzysty.

Ale główny system nie będzie miał problemów ze sterownikami
i będzie się nadawał do normalnej pracy.

Bo gdyby chodziło o uruchamianie *tylko* jakichś starych
programów, to nie widzę sensu kupowania nowej płyty:
jakaś używka z Pentium III byłaby tańsza i lepsza.

> Brak oficjalnego supportu ze strony producentów sprzętu dla systemów
> Windows 9x uważam za czyste chamstwo. To po prostu cicha umowa, żeby

Dlaczego niby? Przecież to system sprzed 10 lat! Może
Windows 3.1 też supportować? Albo DOS i OS/2 1.x?

Generalnie powinno się używać starego oprogramowania ze
starym sprzętem a nowego z nowym.

Popatrz na takiego Linuksa: stare jądra też nie obsługują
nowych urządzeń, a nowe -- niektórych starych. Też cicha
umowa? Nie. Po prostu niemożność techniczna. Utrzymywanie
sterowników do starych urządzeń zbyt dużo kosztuje.
W przypadku open-source jak się jeszcze znajdzie jakiś
pasjonat posiadający sprzęt, to może skrobnie sterownik,
ale producent sprzętu musząc opracowywać sterowniki do
coraz to nowszych produktów prędzej czy później musi
zdecydować, że supportuje na przykład tylko systemy
operacyjne z ostatnich kilku lat lub z jednej, aktualnie
rozwijanej rodziny.

> wycofać te systemy z rynku całkowicie, a nie brak możliwości
> technicznych.Jakoś wierzyć mi się nie chce, że napisanie takiego
> sterownika jest niemożliwe.

Zapłacisz za napisanie i testowanie? Wątpię.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |