Re: Najlepsza komputerowa nagrywarka DVD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 07 Jan 2007 - 11:35:02 MET

Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Dla mnie nie są to argumenty. Toshiba też cieszyła się
> i dobrą marką, i podwyższona ceną, :) a okazała się bublem.

Mimo wszystko muszę się zgodzić z opinią odnośnie Plextora - nie
widziałem go w akcji, ale mimo wszystko to jest sprzęt przygotowany z
myślą o zastosowaniach półprofesjonalnych (bo do tych profesjonalnych to
jednak są inne nośniki niż DVD...) - nagrywarka zwyczajnie kosztuje 400
zł w czasach, gdy konkurencja żąda sobie nieco ponad 100 zł - skądś to
się musi brać. :)
Poza tym jest jeszcze kwestia możliwości - Plextor to nie tyle prosta
nagrywarka, co znaczący sprzęt do testowania nośników zarówno przed, jak
i po nagraniu. Za jego pomocą, używając dołączonego oprogramowania
PlexTools można dogłębnie sprawdzić płytę, właśnie tym narzędziem
posługują się testerzy z cdrlab.pl, bardziej profesjonalnym sprzętem
jest już chyba tylko Datarius (profesjonalna platforma do testowania
płyt, właściwie w zastosowaniach przemysłowych). Na forach co prawda od
dawna trwają spory między użytkownikami LiteOnów, BenQ a Plextorów,
który sprzęt jest bardziej wiarygodny w testach, a wynika to z tego, że
każdy nieco inaczej prezentuje wyniki i zawsze pojawiają się pewne
różnice. Jednak nie można ukrywać, że Plextor jest najbardziej
wszechstronnym narzędziem do testowania dostępnym dla zwykłego usera.

> A inne nagrywarki jak w tej kwestii wyglądają?
> Nie obieranie strategii, czy może obierają, ale jakoś inaczej?

Właściwie na dziś dzień podobne technologie mają również nagrywarki BenQ
(nie jestem pewien czy właśnie nie to zostało wywalone z 1670 po
przejęciu przez LiteOna ze względów prawnych...), Pioneer i LiteOn. Jak
się jednak mają do tego co prezentuje Pelxtor - nie wiem - nie miałem
okazji testować. Jednak pewnie nagrywarka nagrywarce nierówna i
technologia technologii. ;)

> Ale mógłbyś przynajmniej napisać, na co mam zwrócić uwagę.

Chociażby plextools. :) Dlaczego w takim razie za każdym razem pomija
się Plextory, gdy ktoś na grupie pyta o dobrą nagrywarkę?
- Wysoka cena
- Raczej małe zainteresowanie
- Wśród tańszych produktów też są modele oferujące wysoką jakość
- Jak ktoś szuka czegoś, co oferuje plextor to raczej wie czego szuka. :)

Trzeba tylko uważać na OEMy - nieraz pojawi się jakiś tani Plextor, ale
nie koniecznie musi to być własna produkcja, tylko jakaś "zwykła"
nagrywarka sygnowana logo tego producenta. :)

Na koniec muszę przypomnieć, że wszystko co piszę opiera się na opiniach
zasłyszanych na forum od użytkowników, nie miałem do czynienia
własnoręcznie z nagrywarkami tego producenta. :)

Przykładowy test: http://cdrlab.pl/article_wstep_2859.html

A tutaj dla odmiany OEM TEACa: http://cdrlab.pl/article_wstep_2594.html
Jak widać Plextor tylko z nazwy - brak większości atutów...

# /George Orwell - Rok 1984/