Re: Najlepsza komputerowa nagrywarka DVD

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 07 Jan 2007 - 00:35:24 MET

Dnia 6.1.2007, Michal Lukasik napisał(a):

> Tak. Dokładnie o to. (Oczywiście piszę o moim modelu* - nie wiem jak inne.

Zapomniałem dodać, że możliwe, że sprawę rozwiązałby jakiś alternatywny
firmware, ale nie zależy mi na tym i nie drążyłem tematu.

> No ale ten mój model raczej Cię nie zainteresuje - to laptopowy slim.
>
> * DVD+-RW ND-6650A
> ** np. trafi się "pacjent" z takim napędem

Z ciekawości zajrzałem na CDRLab.pl i znalazłem test NEC ND-4571A.
Cytat z podsumowania*
"A teraz najważniejsza cecha napędu, czyli jakość zapisu. Powiem krótko -
napęd wymiata! Naprawdę można być zadowolonym z jakości wypalonych płyt.
Na Verbatimach +R 16x (ID MCC 004) napęd uzyskuje lepszą jakość przy
zapisie 12x niż BenQ 1640 przy 8x. A do tego rewelacyjnie niski jitter.
Napęd nieporadził sobie jedynie z kilkoma gorszymi jakościowo nośnikami
oraz z zapisem płyt DVD+R9, ale być może zmieni się to wraz z
aktualizacjami firmware. Wystarczy bowiem tylko spojrzeć na skany jakości,
jak nośniki o pozornie tym samym ID się nagrywają - różnice widać gołym
okiem."

*http://www.cdrlab.pl/article_strona_3144_13_NEC+ND-4571A_Podsumowanie.html

--