Re: Siec WiFi

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 06 Jan 2007 - 17:18:57 MET

Paweł Kulesza <rokikulesza@nospam.wp.pl> wrote:

> Da się.

            Nie wprowadzaj w blad - nie da sie na samym APC, nawet jesli
potrafi robic routing. Musialby miec 2 radia (takich prawie nie ma,
a jak sa to o wiele drozsze niz dwa proste AP SOHO), bo przeciez
jeszcze musi byc dosyl od WISP.

> Z routera

            Z APC (z ewentualna funkcja routera, a i to nie wiadomo - moze sa po
prostu przypisane 2 IP prywatneod WISP).

> wypuszczasz net przez dwa kable do dwóch kompów

            Jakich 2 komputerow? Przeciez pytal o dostep do laptopa po wifi - w
koncu to naturalne - nie po to stworzono laptopy by je wiazac kablem
sieciowym, a zakladam ze nie sa na niego przewalanie nieludzkie ilosci
danych i IEEE 802.11g spokojnie wystarcza w takich warunkach.

> następnie przykręcasz antenkę (powinna być w zestawie)

            Przykrecasz do? Do nosa? Jeszcze raz - przeciez ma zajete zlacze wif
w AP w APC do _DOSYLU_ od WISP. Nawet jesli niektore AP maja wiecej niz
jedna antene (zwlaszcza nowe b/g z trybem "turbo" do 108 mbps radiowo do
wybory najlepszego sygnalu) to nie znaczy ze siedza tam dwa radia -
aktywana moze byc tylko jedna i to w danym trybie. Skoro ma dosyl od WISP z
zewnetrzen anteny to przykrecanie drugiej pod wolne gniazdo, nawet jesli
jest nie pomoze w niczym, a raczej zaszkodzi.

> i odpowiednio konfigurujesz.

            Co konfigurujesz? Potrzebny jest drugi AP albo caly konfig z
monowallem, pfsense itp do dlubania sie i zarzadzania ruchem.

> Wczoraj robiłem coś takiego u kolegi.

            A mozesz teraz napisac co - powoli i logicznie? Bo na pewno nie to,
o co pytal przedmowca.

> U mnie w domu był problem ponieważ w routerze mam 6 portów na skrętkę
> a tylko jeden na koncentryk. Internet mam radiowy, zatem port
> koncentryczny miałem już zajęty.

            Grrr - H155, H1000 i pochodne zasadniczo sa kablami koncentrycznymi,
ale raczej nie uzywa sie do nich tego okreslenia, bo powszechnie kojarzy
sie przy routerach/switchach ze starym BNC, a to zupelnie co innego.

> Może i bym mógł jakoś pokombinować, żeby puścić na dom po wifi ale nie
> chciało mi się i puściłem po kablu.

            Nie nie moglbys. Braku drugiego radia w AP w trybie APC nie
przeskoczysc. I tak sie ciesz ze mogles podlaczyc dodatkowe komputery -
wiele routerow wifi z wbudowanymi switchami bez zmiany firmware,
najczesciej na malego, specjalizowanego linuksa lub *BSD, potrafi robic
routing tylko od stwony kabla (WAN) na wbudowany switch i AP, od strony
AP nie.

Na koniec sugestia - zanim odpowiesz przemysl sama odpowiedz, bo wpowadzasz
kogos niepotrzebnie w blad.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl