Re: Siec WiFi

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 06 Jan 2007 - 16:37:26 MET

gienas <adres@antyspamowy.pl> wrote:

> Mianowicie otrzymuje od swojego dostawcy internetowego intenet przez
> WiFi mam router ktory rozdziela mi to na dwa kabelki LAN. Jeden z nich
> jest podlaczony do laptopa 2 do PC, w zwiazku z tym ze laptop ma karte
> WIFI chcialbym ten interner z routera dalej puscic na WIFI po domu.
> Czy da sie cos takiego zrealizowac

            Jak najbardziej - masz latwo bo to jest najprawdoipodobniej AP w
trybie APC z routerem - przy WISP rzadko sie to zdarza, czesc ma kuriozalne
jak na dzis zapisy o zakazie podzialu lacza lub oplacie za dodatkowy
komputery, nawet jesli klient sam sobie to zrobi. To wszystko czesto przy
"broadbandzie" 128 kbps down/ 64kbps up i spadajacej caly czas cenie i
szybkosci ADSLi, zwlaszcza ruszy sie to teraz po uwolnieniu bitstreamu.

            Co do pytanie - wystarczy ze podepniesz pod to kolejny zwykly AP w
trybie AP po skretce, najlepiej od razu z wbudowanym switchem jakby sie
okazalo ze ten APC od WISP nie potrafi jednak dzialac jako router z NATem,
a ma tylko przydzielone 2 IP prywatne. Koszt urzadzen wifi spadl do tego
stopnia, ze to jest koszt rzedu ~100 zl.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl