Re: Zestaw komputerowy dobry do "podkręcenia".

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Thu 04 Jan 2007 - 10:45:04 MET

Paweł Kulesza napisał(a):

> Zmieniałem kompa specjalnie na potrzeby Gothica i wydałem na rozbudowę 1kpln
> i G3 śmiga płynniutko.
> Kupiłem taki oto sprzęt:
>
> MSI K8N - 280zł
> AMD AHTLON 64 3200 + - 280zł
> Zasilacz Modecom 350W - 80zł
> Galaxy Geforce 7300GT 128mb/128bit 500/1400mhz Zalman
>
> Miałem 512mb ddr ramu i dokupiłem jeszcze 256 na allegro (kingstona 400mhz
> za 70zł).

Hehe, ja na potrzeby Gothic 3 dokupilem grafe Club3D GF7800GS 256/256MB
(AGPx8)i krece ja z 375/1200 do @550/1420MHz.

> Okroiłem system (używając winlite), zrobiłem osobną partycję na grę,
> zoptymalizowałem system do tego stopnia, że z 768mb ramu po starcie systemu
> mam 680mb. Wyłączyłem wszystkie zbędne usługi, ograniczyłem ilość
> uruchamianych aplikacji do minimum. System chodzi super. (Przegiąłem z
> kilkoma rzeczami okrajając system ale teraz przymierzam się do postawienia
> nowego).
Ja na swiezo postawionym xpeku (na osobnym dysku Samsung SATA 80GB) mam
tylko gierke. Po starcie systemy mam mniej niz 90MB zajetosci pamieci
(powylaczalem siec i zbedne procesy).
> Kolejnym etapem było podkręcanie:
>
> Procek z 2000mhz na 2700mhz - temperatura w spokoju 28 w stresie 40-45.
> Ram z 400 na 430mhz (jedna kośc jest 333 dlatego dalej nie idzie).
> Karta z 500/1400 na 580/1580mhz
Kompa mam na bazie ASRock P4i65PE - podkrecilem Celeron D 320(s478)
2,4@3,6GHz (FSB200 temp w stresie w okolicach 56*C), DDR PC3200
wykrecone na @PC4000 (500MHz) 2 x 512MB w dualu

> W 3dmarku 2001 uzyskałem 12k pkt. Gothic chodzi płynnie w rozdzielczości
> 1024x768 w średnich detalach (nawet lekko zwiększonych).
A mnie 3Dmark 2005 uzyskuje ponad 6700pkt w std tescie, zas Gothic 3
chodzi kiepsko nawet w najnizszych detalach w 1024x768. Dla porownania
Oblivion ze wszystkimi szczegolami bez AA chodzi jak burza (1024x768
HIGH). Moim zdaniem Gothic 3 to jakies nieporozumienie...

  Pzdr, OMSON

--
Pesymista widzi ciemny tunel.
Optymista widzi światełko w tunelu.