Re: Zestaw komputerowy dobry do "podkręcenia".

Autor: Paweł Kulesza <rokikulesza_at_nospam.wp.pl>
Data: Wed 03 Jan 2007 - 17:19:36 MET

> Na czyms takim chodzi np Medieval 2 Total War , Neveriwinter Nights 2
> (w srednio-wysokich detalach w 1280x1024)
> Nie mówiąc o starszych engineach typu source (HL2) które puścisz z AAx4 i
> max detalach.
> A Gothic 3 i Oblivion

Eee tam.
Zmieniałem kompa specjalnie na potrzeby Gothica i wydałem na rozbudowę 1kpln
i G3 śmiga płynniutko.
Kupiłem taki oto sprzęt:

MSI K8N - 280zł
AMD AHTLON 64 3200 + - 280zł
Zasilacz Modecom 350W - 80zł
Galaxy Geforce 7300GT 128mb/128bit 500/1400mhz Zalman

Miałem 512mb ddr ramu i dokupiłem jeszcze 256 na allegro (kingstona 400mhz
za 70zł).

Okroiłem system (używając winlite), zrobiłem osobną partycję na grę,
zoptymalizowałem system do tego stopnia, że z 768mb ramu po starcie systemu
mam 680mb. Wyłączyłem wszystkie zbędne usługi, ograniczyłem ilość
uruchamianych aplikacji do minimum. System chodzi super. (Przegiąłem z
kilkoma rzeczami okrajając system ale teraz przymierzam się do postawienia
nowego).
Kolejnym etapem było podkręcanie:

Procek z 2000mhz na 2700mhz - temperatura w spokoju 28 w stresie 40-45.
Ram z 400 na 430mhz (jedna kośc jest 333 dlatego dalej nie idzie).
Karta z 500/1400 na 580/1580mhz

W 3dmarku 2001 uzyskałem 12k pkt. Gothic chodzi płynnie w rozdzielczości
1024x768 w średnich detalach (nawet lekko zwiększonych).
Czasami jak pogram długo to (używam teleportu często itp) to gra zaczyna się
trochę ciąć i trzeba zresetować system. Aczkolwiek da się grać bez problemu
i nie ma "skoków".