Re: Czy karta PCI wyswietli obraz 1280x1024

Autor: Wojtek H. <wwwojtek1_at__NOSPAM_go2.pl>
Data: Thu 04 Jan 2007 - 10:46:11 MET

Użytkownik "Tomek Banach" napisał w wiadomości
> Witam, Musze zlozyc nowy komputer wczeniej niz planowalem, w zwiazku z tym
> brakuje mi funduszy na "docelowa" karte. Wykombinowalem ze byc zamiast
> kupować najtanszą kartę na PCI-E w okolicach 120zl kupie cos na PCI na
> allegro za grosze. Niestety uzywanych na PCI-e jeszcze nie ma w sensownych
> cenach.
> I tutaj pytanie czy taka zabytkowa karta na PCI wyświetli mi obraz w
> rozdzielczosci 1280 x 1024 ?

Ja swojego czasu przesiadłem się z monitorka 14 cali CRT na 17"LCD. Przez
pewien czas monitor LCD podłączony był do karty Riva TNT z 16MB pamięci.
Przy rozdzielczości 1280x1024 32-bit głębi kolorów i dedykowanych dla karty
sterownikach działy się takie rzeczy:
- Filmy skakały przy tej rozdzielczości (jest to opisane ponizej) i dopiero
zaczynały płynnie działać przy 1024x768.
- mysz poruszała się "skokowo".
- okna rozwijały się "klatkami".
- przewijanie dokumetów, www nie było płynne.

Po zamontowaniu Radka 9250 ze 128MB pamieci wszystkie w/w objawy zniknęły.